BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többszörösen kiemelt sportágak

Magyar Csapat néven pénteken szponzori programot indított a Magyar Sportmarketing (MS) Kft. Az Ifjúsági és Sportminisztérium (ISM) százszázalékos tulajdonában lévő, nonprofit szervezetként működő MS Kft. a támogatókon keresztül tizenkét sportági szakszövetségnek 2002-ben egyenként 7-10 millió forintot, 2003-ban pedig 25-30 milliót kíván juttatni.

A szponzorok sorába egyelőre csak az Allianz Hungária Biztosító Rt. tartozik, a jövőben azonban az MS tíztagúra szeretné bővíteni a támogatók társaságát. A Hungária közel 50 millió forinttal segíti útjára indítani a programot. A leendő befektetők a szövetségek versenyein, rendezvényein képviseltethetik magukat, a médiatámogatókon keresztül pedig hirdetési felületet kapnak.
A tizenkettes elitbe egyelőre csak a kiemelten eredményes és népszerű sportágak -- atlétika, birkózás, kajak-kenu, kézilabda, kosárlabda, labdarúgás, öttusa, tenisz, torna úszás, vívás, vízilabda -- szövetségeit hívták meg. A tájékoztatón megjelent Berényi János, a Nemzeti Sportszövetség (NS) elnöke azonban azt javasolta, hogy a körből kiszorult s az NS-hez tartozó további 50 szakszövetség számára az MS hozzon létre szolidaritási alapot, a későbbiekben pedig bővítse a támogatottak listáját.
A Magyar Csapat többsége az állami forrásokat tekintve is a legjobban "szponzoráltak" közé tartozik, hiszen a labdarúgás és a tenisz kivételével nemrégiben a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) is a kiemeltek topkategóriájába sorolta őket (VG, 2001. október 24.). A MOB egyébként nem fogadta el az MS által felkínált programot, igaz, e nélkül is több mint 250 millió forint -- a 2001-re tervezett összeg kétszerese -- folyt be számlájukra a szponzoroktól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.