Információink szerint várhatóan még az idén sor kerül az első hitelnyújtásra is. Ez év végéig 90-100 milliárd forintot költenek az autópálya-fejlesztésekre, azaz az M7-es felújítására és bővítésére, az M3-as, valamint a szekszárdi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó M9-es szakaszának építésére. Ezen projektek szerződött összértéke közel 137 milliárd forint. Az NA Rt. a beruházások eddig megvalósított munkáit a tulajdonos Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt. által végrehajtott tőkeemelésekből, valamint az MFB nyáron kibocsátott 450 millió eurós devizaalapú kötvénye révén fedezte. Ez utóbbi átmeneti megoldás az őszre tervezett konzorciális hitelmegállapodás elhúzódása miatt vált szükségessé. A konzorciális hitelmegállapodás jogszabályi feltételei - mint arról lapunk korábban beszámolt - az MFB- és a zárszámadási törvény elfogadásával teremtődtek meg. A szerződéskötést késleltette az is, hogy mintegy háromszor akkora összegről van szó, mint amekkorára eddig Magyarországon konzorciális hitelszerződést kötöttek. Ezért a hitelnyújtók is igyekeztek maximális biztonságra törekedni.
Úgy tudjuk, hogy az NA Rt. a 180 milliárdos konzorciális hitelt a tulajdonos MFB garanciájával veszi fel, ami mögött pedig az állam, azaz a költségvetés áll. Az MFB - értesüléseink szerint - nem mondott le a kormány szorgalmazására korábban ígért lakossági kölcsön bevonásáról sem. A sztrádakötvény azonban a pénzintézet szerint hosszabb előkészítést igényel, költségesebb, és bizonyos összeghatár alatt kevésbé praktikus. Ezért alaposan végig kell gondolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.