A kormány tavaly nyáron döntött arról, hogy a sztrádakapukat 2001 végéig le kell bontani, az elektronikus ellenőrző rendszer üzembe helyezési határidejét pedig 2002. január 1-jében szabták meg. A Belügyminisztérium a rendkívüli sürgősség miatt hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást alkalmazott. Ezt - mint arról lapunk korábban beszámolt - az összességében legjobb (beleértve a 320 milliós árat) ajánlatával a Getronics Rt. nyerte meg. A pályázatot kiíró tárcánál lapunknak az új rendszer üzembe állásával kapcsolatos kérdésünket egyelőre elhárították.
Az elektronikus rendszer működik - fogalmazott viszont érdeklődésünkre Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója. Mivel azonban a tavalyi éves matricák (ezekből 108 ezret adtak el) az idén január 10-ig érvényesek, az ellenőrzés csak azt követően fordul élesbe. Elmondta, hogy az M1-esen és az M3-ason összesen négy ponton üzemel a kamerás rendszer, de a mobil ellenőrző csoportok a továbbiakban is működnek. Ezek száma mintegy tíz. Az idei matricákat az ügyfélszolgálati irodákon és viszonteladókon kívül az M3-ason tizenhét, az M1-esen pedig öt felhajtóágon árusítják.
Más forrásból úgy tudjuk, hogy a matricavásárlást a gépkocsik rendszámával regisztráló termináloknak a mintegy ötszáz viszonteladóhoz való telepítésén, illetve az egész rendszernek az "összefésülésén" még dolgoznak a szakemberek. Bliccelni azonban nem érdemes, hiszen az idén - a közlekedési és vízügyi miniszter közelmúltban módosított rendelete szerint - tetemes pótdíjat kell fizetni. A hagyományos ellenőrzésénél a gépjárművezető a jogosulatlan úthasználat miatt a jármű kategóriájának megfelelő pótdíjon felül a helyszínen köteles megvásárolni a kilencnapos matricát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.