Az idén nemcsak új áron, hanem megváltozott feltételekkel vehetik igénybe az autósok az M1-es és M3-as autópályát. A heti-, havi- vagy éves matrica vásárlásakor az ügyfélszolgálati irodákban és más értékesítőhelyeken elektronikus úton rögzítik a gépkocsik rendszámát és a matrica érvényességi idejét. Az adatbázisba az utazó által megadott és jóváhagyott rendszám kerül.
Ez alapján szűri ki a Belügyminisztérium által kiépített és január 1-jétől működő elektronikus ellenőrző rendszer azon autósokat, akiknek nincs matricájuk, nekik pótdíjat kell fizetniük. Ennek mértéke személygépkocsi esetében elérheti a 30 ezer, magasabb kategóriájú gépjármű esetében pedig a 100 ezer forintot is. A kamerás rendszer teljes kiépítéséig a két autópályán az üzemeltető társaság mobil csoportokkal is segíti az ellenőrzést.
Januártól átlagosan 4,2 százalékkal nőnek az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. által működtetett M5-ös sztráda díjai. Eszerint a kedvezménnyel nem rendelkező személygépkocsival közlekedőknek például Budapesttől Kecskemétig a tavalyi 1750 helyett 1820 forintot kell fizetni, a fővárostól Kiskunfélegyházáig autózók díja pedig 2450-ről 2550 forintra nő. A nehézgépjárművek tarifája a főváros és Kecskemét között 5420-ról 5630-re emelkedik, míg a teljes M5-ösön a tavalyi 7620 forint helyett 7920-at kell fizetni az idén.
Az M1-es és M3-as állami autópálya díjai átlagosan 3,8, az M5-ös koncessziós sztrádáé pedig 4,2 százalékkal emelkednek januártól. A két állami autópályára 2002-ben érvényes heti- (kilencnapos) bérlet személygépkocsik részére 1500, a havi 2600, az éves matrica ára 24 000 forint. A 2001-re szóló éves bérlet január 10-ig, a december havi január 5-ig még érvényes. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.