BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Évi félmilliárd jut a Barátság vezetékekre

Tegnap eltörött a Barátság I. kőolajvezeték egyik mellékága, ám ez - mondta lapunknak Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője - nem okozott jelentős kiadásokat a tűzoltóságnak, két tűzoltóautót kellett mindössze a helyszínre vezényelniük.

Szerencsére a természetben sem esett nagyobb kár, a kiömlött olaj nem érintkezett sem felszíni, vagy felszín alatti vízzel, és a földet sem szennyezte számottevően - tájékoztatta lapunkat Ungár László, a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Hatóság igazgatóhelyettese.

A Barátság I. kőolajvezeték M0-s autópályát keresztező szakaszát kívánta a Mol Rt. kicserélni, ezért tegnap lezárták, és elkezdték a kérdéses szelvény kiürítését - mondták el a Mol Rt.-nél érdeklődésünkre. Ennek köszönhető, hogy nem történt komolyabb probléma, illetve környezetszennyezés, ugyanis a sérülés környezetében szinte teljesen üres volt a vezeték.

A Barátság I.-et 1960-ban adták át, ez Szlovákia felől lépi át az országhatárt, s Százhalombatta érintésével Jugoszlávia felé hagyja el az országot. A Barátság II. pedig a keleti határon lép be Magyarországra, és Horvátország felé halad tovább. A Mol Rt. a magyarországi vezetékszakaszok fenntartására évente 450 millió forint körüli összeget fordít. Az olajtársaságnál elmondták, a két Barátság vezeték havi 10 ezer tonna kőolaj szállítására képes, kőolajimportunk zöme ezen a két összeköttetésen keresztül érkezik az országba. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.