BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elnapolt eredményhirdetés

Elképzelhető, hogy a korábbiaknál drágább ajánlatok miatt nem hirdettek még eredményt a három sztrádatender egyikében sem - tudta meg a Világgazdaság. A kérdésre ugyanakkor hamarosan megszületik a válasz, hiszen karácsonyig várhatóan meghozza döntését a Nemzeti Autópálya Rt.

Az eredeti határidő szerint a múlt héten kellett volna eredményt hirdetnie a Nemzeti Autópálya Rt.-nek az augusztusban kiírt három sztrádatender egyikében, ám a döntést elhalasztották - értesültünk. A "csúszásra" lehetőséget ad a közbeszerzési törvény, sőt indoklásra sincs szükség. A Világgazdaság információi szerint ugyanakkor karácsonyig mindhárom pályázaton döntés várható: addig el kell dőlnie, hogy az összesen négy, több mint százmilliárd forint értékű projektben mely cégek vehetnek részt.

Szakmai körökben azt állítják: a pályázók által megjelölt árak magasabbak, mint amilyenek a közbeszerzés mellőzésével elindított nyári "kísérlet" idején voltak.

Az akkori hivatalos eredményhirdetés szerint a projektekre tett legkedvezőbb ajánlatok teljes összege 109,4 milliárd forintot tett ki, szemben a Vegyépszer még korábbi 138,2 milliárdjával. Sokak szerint a "drágulás" lehet a halasztás egyik oka. A szakmában ismerni vélik a nyertesek kilétét is, igaz, már a közbeszerzési feltételek meghirdetésekor is említettek cégneveket.

Az első forduló után mindenesetre - ahogyan arról korábban beszámoltunk - ugyanazok maradtak versenyben: egy társaság önállóan, illetve két-két cég különböző néven alkotott konzorciuma. Eszerint az M7-es Becsehely-Letenye és az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakaszának építője a Strabag Építő Kft., az Országhatár Konzorcium (vezető: Hídépítő Rt., tag: Betonút Szolgáltató és Építő Rt.), valamint az M7-M70 Letenye 2002 Közös Vállalkozás (vezető: Egút Egri Útépítő Rt., tag: Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt.) közül kerül ki. Ugyanez az öt cég - három jelentkezőként - maradt versenyben az NA Rt. másik két autópálya-tenderén. Az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszának kivitelezőjét a Strabag, a Szárszó Konzorcium (vezető: Hídépítő Rt., tag: Betonútépítő Rt.), valamint az M7 Balaton 2002 Közös Vállalkozás (vezető: Egút Rt., tag: Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt.), az M3-as Polgár-Görbeháza közötti szakaszának építőjét pedig a Strabag Kft., az M3 Konzorcium (vezető: Hídépítő Rt., tag: Betonút Rt.), valamint az M3 Görbeháza 2002 Közös Vállalkozás (vezető: Egút Rt., tag: Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt.) közül választják ki.

Információink szerint a versenyben maradt pályázók "osztozhatnak" majd: a sok hidat is tartalmazó Szárszó-Ordacsehi beruházás elnyerésére a Hídépítő vezette konzorciumot tartják esélyesnek, a helyi Egút-féle csapatot várják befutónak az M3-as projektre, míg az M7-M70-esnél a Strabag lehet a győztes.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.