Közutas kollektív szerződés 2003-tól
A fuvarfeladatok specialitásait figyelembe vevő, a munka törvénykönyve (Mtk.) adta kereteknél kevezőbb szabályokat tartalmaz a közúti közlekedési alágazat több munkáltatóra kiterjedő hatályú kollektív szerződése - mondta el lapunknak a vonatkozó dokumentum aláírását követően de Sorgo Tibor. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke példaként megemlítette: az Mtk. szerint évente 200 órányi túlmunka helyett a kollektív szerződés 300-at enged meg, miközben a hasonló uniós keret 400 órát tesz ki. A dokumentumban foglaltaknak köszönhetően - öszszességében - a fuvarozók rugalmasabban alkalmazkodhatnak feladataikhoz.
A 2003. január 1-jén hatályba lépő alágazati kollektív szerződés egyik aláírója az MKFE mint a munkáltatók - személy- és árufuvarozó vállalkozások - érdekvédelmi szervezete, a másik a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezete. A csatlakozás lehetősége adott és nyitott. Az MKFE tagjai támogató nyilatkozatukkal csatlakozhatnak, és ezzel magukra nézve is kötelezőnek ismerik el a szerződést, de más, hasonló munkáltatói szervezet is beléphet. (VG)


