BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közutas kollektív szerződés 2003-tól

A fuvarfeladatok specialitásait figyelembe vevő, a munka törvénykönyve (Mtk.) adta kereteknél kevezőbb szabályokat tartalmaz a közúti közlekedési alágazat több munkáltatóra kiterjedő hatályú kollektív szerződése - mondta el lapunknak a vonatkozó dokumentum aláírását követően de Sorgo Tibor. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke példaként megemlítette: az Mtk. szerint évente 200 órányi túlmunka helyett a kollektív szerződés 300-at enged meg, miközben a hasonló uniós keret 400 órát tesz ki. A dokumentumban foglaltaknak köszönhetően - öszszességében - a fuvarozók rugalmasabban alkalmazkodhatnak feladataikhoz.

A 2003. január 1-jén hatályba lépő alágazati kollektív szerződés egyik aláírója az MKFE mint a munkáltatók - személy- és árufuvarozó vállalkozások - érdekvédelmi szervezete, a másik a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezete. A csatlakozás lehetősége adott és nyitott. Az MKFE tagjai támogató nyilatkozatukkal csatlakozhatnak, és ezzel magukra nézve is kötelezőnek ismerik el a szerződést, de más, hasonló munkáltatói szervezet is beléphet. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.