Nyáron megkezdődik Budapesten a 2-es metró öt évig tartó, mintegy 53,2 milliárd forintba kerülő rekonstrukciója. A fővárosi közgyűlés tegnapi ülésén jóváhagyta a beruházást. A felújításhoz az önkormányzat 30,5 milliárd forint hitelt kap az Európai Beruházási Banktól. A bank az általános forgalmi adó nélküli költségek 75 százalékát finanszírozza, a törlesztést a lehívás után hét évvel kell megkezdeni, a futamidő 25 év. A főváros saját költségvetéséből 12,5 milliárdot ad, a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság (BKV) pedig 10,1 milliárdot, ám ezt a pénzt a cég a beruházás áfájának visszaigénylésekor visszakapja.
A több mint 30 éve átadott metró komolyabb forgalmi zavaroktól mentesen üzemelt, de felújítása halaszthatatlanná vált. Újraszigetelik a 10,5 kilométer hosszú alagutat, és kicserélik a síneket. Megújítják az áramellátást, és a vasúti biztosító- és gépészeti berendezéseket. Átépítik a 11 állomást, kicserélik a mozgólépcsőket, és a mozgáskorlátozottaknak liftet építenek. Felújítják a metróállomásokhoz kapcsolódó gyalogos-aluljárókat is. Még nem döntöttek az elhasználódott járműparkról. Mivel a motorkocsik felújítása az idén még nem kezdődik el, így a BKV-nak van lehetősége annak vizsgálatára, hogy célszerű-e a járműveket felújítani, vagy gazdaságosabb új motorkocsikat beszerezni.
A felújítás az idén az Örs vezér terén indul. Az öt évesre tervezett rekonstrukció alatt szakaszosan haladnak Buda felé. A munkák forgalomkorlátozással is járnak majd: egy-egy szakaszon nyaranként tíz hétre állítják le a metrót, illetve hét végi üzemszünetek is várhatók. A BKV közben a felszínen sűríti a tömegközlekedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.