BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több tévés reklám

Brüsszel fontolgatja, hogy átdolgozzák a televíziós reklámokkal kapcsolatos, még 1989-ben elfogadott irányelvet. A német Handelsblatt információi szerint a szigorú szabályzat nagyszabású módosítását Viviane Reding, az EU kulturális biztosa tervezi. Ennek keretében enyhítenék az 1997-ben hozott reklámidő-korlátozást. A műsorszolgáltatók jelenleg minden egyes órában 12 percnyi hirdetést sugározhatnak, függetlenül attól, hogy kereskedelmi vagy közszolgálati televízióról van-e szó.

Nemrégiben Németországban került napirendre, hogy a csökkenő hirdetési piac miatt a két közszolgálati televíziónak, a ZDF-nek és az ARD-nek le kellene mondania több millió eurós reklámbevételről. Magyarországon is az EU-direktíva szerinti televíziós reklámidőket állapítottak meg. Igaz, a közpénzből működő televíziók a médiatörvény szerint csak hatpercnyi hirdetést sugározhatnak óránként, míg a kereskedelmi adók az uniós szabályozásnak megfelelően 12 percben adhatnak reklámokat - nyilatkozta lapunknak Hargitai Lilla, a Magyar Reklámszövetség főtitkára. Amíg azonban az EU-ban egy adott műsorórát mindig két egész óra határol, addig Magyarországon a készülék bekapcsolásától számítandó az egy óra.

Hazánkban a törvény azt is szabályozza, hogy egy adott műsorszámon belüli reklám vagy reklám-összeállítások között legalább húsz percnek kell eltelnie. A televíziós reklámoknál az egyik fejtörést az önreklámok és a műsorelőzetesek közötti összemosódás jelenti - véli Hargitai Lilla. (SK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.