Négy változatban kerül a 4-es metró megvalósításáról szóló javaslat holnap a kormány elé - derül ki a lapunk birtokában lévő előterjesztésből. Az egyik szerint a metró a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között épülne, a másik a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér közötti nyomvonalat tartalmazza.
Ugyancsak két javaslat van a finanszírozásra: a központi költségvetés állja a beruházás költségeinek 60 százalékát, 40-et a főváros, avagy 82 százalékos állami s 18 százalékos önkormányzati finanszírozással valósul meg a projekt. Az előterjesztés mind a négy változat esetén az Európai Beruházási Banktól (EIB) kapható, a beruházási költség 75 százalékát jelentő kölcsönre számít.
A költségvetés teherbíró képességére és a hosszabb szakasz előkészítetlenségére hivatkozva a PM azt javasolja, a parlamenti döntés a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakaszra terjedjen ki. Alternatívaként szerepel a főváros álláspontja: célszerűbb a hosszabb szakaszt egy ütemben megvalósítani, vagy a rövidebb szakasz átadása mellett a folyamatos továbbépítés mellett dönteni. A PM elvben támogatja a hosszabb szakaszt, de úgy látja: a műszaki tervek kidolgozása után, a pénzügyi realitások függvényében kellene ismételten napirendre tűzni az ügyet.
A PM az általa március-áprilisban lefolytatott átvilágítás alapján összességében lát lehetőséget arra, hogy az önkormányzat a 40 százaléknyi részt előteremtse.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.