Hazánk különösebb erőfeszítés nélkül is túlteljesítheti a kiotói jegyzőkönyvben előírt, a 2008-2012-ig terjedő időszakra vonatkozó hatszázalékos emisszió-csökkentési követelményt, hiszen a szén-dioxid-kibocsátás a bázisidőszakéhoz (1985-87) képest a kilencvenes évek elejének gazdasági visszaesése következtében jócskán mérséklődött. Azóta ugyan ismét növekedés tapasztalható, ám a korszerűbb iparszerkezetnek és technológiáknak köszönhetően még mindig viszonylag jól áll az ország.
Egyesek szerint a cserekereskedelembe való azonnali bekapcsolódás hátrányos lehet az új tagországoknak, hiszen azok a kvótákkal folytatott kereskedelem olcsó piacává válhatnak. Az uniós emissziókereskedelem sémája eleve arra épül, hogy lesznek olyan országok, ahol a tizenötök cégei olcsóbban vásárolhatnak szenynyezési jogokat, és így elkerülhetik a drága környezetvédelmi beruházásokat - mutat rá a Bruxinfo. A magyar kvóták idő előtti "elkótyavetyélése" ugyanakkor azzal a veszéllyel jár, hogy a következő időszakban már eleve alacsonyabb szintről kellene tovább csökkenteni a hazai cégek kibocsátását, és ez csak költséges beruházások árán lenne lehetséges.
Faragó Tibor ezzel szemben lapunknak nyilatkozva azt sem tartotta kizártnak, hogy Oroszország majdani belépésével éppen hogy leesik a kvóták ára, ami a mielőbbi eladás mellett szólhat. A bizonytalanságok miatt hazánk felvetette annak lehetőségét, hogy 2006. június 30-ig fenntartaná a jogot az emissziókereskedelemből való kimaradásra. Egyelőre nem tudni, ez a kérés mennyiben talál meghallgatásra Brüsszelben, ahol egyre több esetben szembesülnek a csatlakozásra váró országoknak a "finisben" hozott uniós rendelkezésekkel kapcsolatos fenntartásaival.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.