A parlament által tegnap elfogadott abortusztörvény egyértelművé teszi, hogy súlyos, genetikai rendellenesség esetén a fogamzás utáni 24. hetig meg lehet szakítani a terhességet. A törvény tervezetét a koalícióban részt vevő, liberális ANO-frakció terjesztette elő, és ellenzéki támogatással 70:32 arányban fogadták el. A többi kormánypárt arra számít, hogy a köztársasági elnök visszaküldi a törvényt a parlamentnek, és utána nem jön össze az államfői elutasítás felülbírálatához szükséges többség.
Tarkább a kép a szlovák közúthálózat tervezett korszerűsítését, illetve bővítését illetően. A közlekedési miniszter, Pavol Prokopovic az északi autópálya gyorsított kiépítését szorgalmazza, amely Kassáról északra indulva először Eperjest érintené, majd onnan nyugatra fordulva jutna el a Vág völgyébe, és ezen keresztül érné el Pozsonyt, egy hatalmas félkörív mentén. Az adott útvonal jelentős szakaszai már készen vannak, Eperjes közelében június végén adtak át egy 4,8 kilométer hosszú alagutat. A Magyar Koalíció Pártja és az ANO frakciója ezzel szemben délen nyitna nagyobb áteresztőkapacitású, kelet-nyugati irányú forgalmi csatornát, amely olcsóbb is lenne, emellett nagyjából egyenes vonal mentén lehetne a fővárosból eljutni az ország második legnagyobb városába, Kassára. A kormány magyar tagjai szerint a déli nyomvonal (Kassa-Zólyom-Érsekújvár) révén a kevéssé iparosodott területeken meg lehetne gyorsítani a fejlődést. Prokopovic a déli nyomvonal gyorsított kiépítését azért ellenzi, mert általa a Magyarországon futó autópályákkal párhuzamos kapacitás jönne létre. A finanszírozást illető egyik elképzelés szerint az északi autópályát állami erőforrások felhasználásával, míg a déli nyomvonalat uniós pénzekből, illetve magánforrások bevonásával kellene fejleszteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.