Az adócsökkentést illetően a miniszter azzal érvelt, hogy a gazdaság stagnálása, vagy kifejezett recesszió idején célszerűtlen lenne a közterhek 15,5 milliárd eurósra tervezett enyhítését a költségvetési kiadások azonos összegű visszafogásával ellentételezni. Hans Eichel okfejtése szerint friss pénznek az új hitelek formájában való bevonása nélkül elmaradna a tényleges keresletösztönző hatás. A tényleges hitelfelvétel összegét a politikus attól tette függővé, hogy mekkora privatizációs jövedelemre tud az állam szert tenni, emellett milyen mértékben sikerül a meglévő szubvenciókat leépíteni. Ez utóbbi lehetséges megkurtításra kijelölt kiadási tételek között szerepelnek a lakásépítési támogatások, az ingázóknak járó költségtérítés és a szénbányászatnak folyósított támogatás.
A további hitelfelvétel kilátásait némileg beárnyékolja a befektetők tanácstalansága és a német államkötvényekre nehezedő piaci nyomás. Mint a Reuters emlékeztet, az idén a felveendő új adósság mértéke várhatóan eléri a 35 milliárd eurót, szemben a költségvetés elfogadásakor prognosztizált 18,9 milliárddal.
A monstre közlekedésfejlesztési terv nagyjából azonos összeget szán a vasúti és a közúthálózat megújítására, illetve bővítésére. A vasút erőteljes támogatottságát a zöldek befolyására vezetik vissza. Az összegből mintegy 83 milliárd eurót szánnak az infrastruktúra meglévő elemeinek korszerűsítésére, a fennmaradó pénzből különféle közlekedési hálózatokat bővítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.