Oroszországban ettől a hónaptól kezdve vált kötelezővé a gépjárműfelelősség-biztosítás. Balesetek esetén eddig az oroszok a helyszínen, kézpénzben rendezték egymás között a károkat, vagy bírósági eljárást indítottak. A biztosítótársaságok az intézkedéstől profitjuk növekedését várják, a nyereség egy százalékát pedig az útbiztonság fejlesztésére fordítják majd - tudósít az AFP.
A biztosítási politika a remények szerint a balesetek számának mérséklődéséhez is hozzájárul majd. Balesetmentes közlekedés esetén a kötelező biztosítás díja csökken, a balesetet okozók viszont többet fizetnek majd. Oroszországban rendkívül magas a közúti halálozások száma: tavaly 100 ezer lakosból 171 veszítette életét közlekedési balesetben. Az EU-ban a legrosszabb statisztikával rendelkező Portugáliában ez a szám 20, az Egyesült Államokban pedig 15.
Moszkvában és Szentpétervárott az autósok 12-15 százalékának van biztosítása, az országos átlag pedig mindössze hét százalék. A gépkocsi-tulajdonlás viszont jelentősen megugrott az utóbbi években; országszerte mintegy 22,7 millió autó fut az utakon, és csak Moszkva betonját 3 millió koptatja.
Az új szabályokhoz az oroszoknak fél év alatt kell majd alkalmazkodniuk; 2004. január 1-jéig még nem büntetik a biztosítás hiányát. Baleset esetén öt napon belül meg kell indítani az annak okát feltáró technikai vizsgálatot, a jogosnak ítélt követelés után pedig a biztosítóknak 15 napon belül kell fizetniük. Az éves átlagos biztosítási díjat a lakosság szerény lehetőségeinek megfelelően állapították meg; Moszkvában az 3800 rubel (106 euró), szemben például a németországi ezer euróval. A kötelező biztosítás után felvehető maximális kártérítési összeg 400 ezer rubel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.