BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még nincs engedély a metróépítésre

Még mindig nincs környezetvédelmi engedély a 4-es metró építésére. A jóváhagyás nélkül a beruházáshoz ugyancsak szükséges vasúthatósági engedélyt sem kapja meg a DBR Metró projektigazgatósága.

Az első, még 2001-ben beadott kérelmet a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség elutasította, többek között azért, mert nem látta egyértelműnek, hogy a Duna alatt átvezető alagút fúrása nem veszélyezteti-e a Gellért fürdő hőforrásait. A projektigazgatóság fellebbezésére másodfokon új eljárás lefolytatására kötelezték a felügyelőséget. Az új, több szempontból is módosított dokumentációt egy évvel ezelőtt, tavaly júliusban adták be ismét.

Az első tendereket még az idén októberben, legkésőbb novemberben ki kell írni ahhoz, hogy a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti szakasz a tíz állomással 2008 végére elkészüljön - mondta lapunknak Gulyás László. A projektigazgató kifejtette: bíznak benne, hogy hamarosan megkapják a környezetvédelmi engedélyt. A dokumentum tartalmának, előírásainak ismeretében majd kiderül, hogy kell-e esetleg módosítani a vasúthatósági engedélyhez beadott anyagokat. A 195 milliárd forintba kerülő beruházás finanszírozásával kapcsolatos megállapodásokat augusztusban, illetve szeptemberben írja alá az állam, a főváros, valamint a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság.

A metró építésére több mint húsz nemzetközi tendert írnak majd ki. Az alagút fúrása a tervek szerint a jövő év második felében indulna a budai Etele tértől a pesti oldal felé haladva. Ha időközben megszületik a kormányzati döntés a metró Bosnyák térig történő meghosszabbításáról, a szükséges dokumentumok utólag is beadhatók, s az építkezés leállás nélkül folytatható. (KÁ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.