Az Európai Bizottság konzultációt hirdetett az 1993-ban elfogadott munkaidő-direktíva felülvizsgálatával kapcsolatban. A direktíva a munkavállalók egészségének védelmére hivatkozva legfeljebb 48 órás munkahetet ír elő, rendelkezik a pihenő időszakokról és szünetekről, illetve évi legalább négyhetes fizetett szabadságot tesz kötelezővé.
A brüsszeli testület a kimaradási klauzula alkalmazását tartja problémásnak, és szeretné újradefiniálni a munkaidő fogalmát. A kimaradás lehetőségét 1993-ban Nagy-Britannia harcolta ki: ennek értelmében a tagállamokat bizonyos feltételek teljesítése esetén nem kötik a direktíva rendelkezései. Szükséges ehhez a munkavállaló előzetes hozzájárulása, akit a kimaradás visszautasítása esetén semmilyen hátrány nem érhet, az azt választók ledolgozott óráit pedig számon kell tartani. Eddig ugyan csak Nagy-Britannia élt a kimaradás lehetőségével, ám az Európai Bíróság döntései nyomán az utóbbi időben Francia-, Német-, Spanyolország, Hollandia és Luxemburg is előkészített, vagy már el is fogadott erről rendelkező jogszabályt - emlékeztet a Rapid.
A bizottság aggályosnak tartja például, hogy a kimaradásról szóló megállapodást gyakran a munkaszerződéssel egy időben íratják alá a munkavállalóval, ami Brüsszel szerint a választás szabadságának korlátozását jelenti. A munkaidő definiálásával kapcsolatban a készenléti idő minősítése okozza a problémát. Tavaly két alkalommal fordultak ezzel kapcsolatban az Európai Bírósághoz; ezekben az egészségügyi szektort érintő esetekben a testület úgy határozott, hogy a készenléti időt munkaidőnek kell tekinteni. Berlin ennek nyomán úgy számol, hogy Németországban 15-27 ezer orvos pótlólagos alkalmazása válhat szükségessé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.