A magyar lakosság többsége szerint a mindennapi életben korrupció nélkül is lehet boldogulni. Ez a vélemény az átlagosnál jobban elterjedt a korcsoportok közül a 30 évesnél fiatalabbak, nemek szerint a nők, lakóhely szempontjából a 10 ezer lakosúnál kisebb településen élők és a közepes vagy alacsonyabb jövedelműek között. Nem is ad soha kenőpénzt a felnőttek 44 százaléka, és további 25 százalék is csak ritkán.
Többek között ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet tizennégy közép- és kelet-európai országban végzett, "Korrupciós klíma" című közvéleménykutatása. Mindegyik országban a 15 éveseket és idősebbeket fontos szempontokból reprezentáló 1000-1000 lakost kérdeztek meg személyesen.
Tizennégy ország átlagában a válaszadók 57 százaléka boldogul az életben kenőpénz nélkül vagy úgy, hogy csak ritkán ad. Valamivel alacsonyabb, 53 százalék a magyarok aránya.
Legtöbben tartják szükségtelennek a csúszópénzt Szlovéniában (a megkérdezettek 75 százaléka), Lengyelországban és (71) és Észtországban (71).
A másik véglet az a vélemény, amely a kenőpénzt természetesnek vagy legalábbis elfogadhatónak tartja. Ezt képviseli a szlovák megkérdezettek 67, a csehek 61 és az ukránok 52 százaléka.
A tizennégy ország lakóinak átlagosan 60 százaléka soha nem korrumpál senkit. Ritkán ad nemzetközi átlagban 14 százalék, - míg Magyarországon 25 százalék. Többször szokott csúszópénzt adni a nemzetközi átlag 15, - míg a magyarok 23 százaléka. Rendszeresen a régiós átlag 2, - a magyarok szintén 2 százaléka. Összesítve: a magyarok a közép- és kelet-európai átlagnál gyakrabban élnek a kenőpénz lehetőségével.
A korrupcióval szembeni harcot személyesen is támogatni, például részvétellel utcai tüntetésen a magyarok 26 százaléka lenne hajlandó, szemben a tizennégy ország 37 százalékával. Általában többséget képviselnek azok, akik nem éreznek kedvet a korrupció elleni küzdelemhez.(GfK Piackutató Intézet)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.