Erős kapcsolatban a SAS
Módosította koppenhágai menetrendjét a SAS légitársaság, így már nem kell hajnalban kelni vagy késő este fáradtan hazatérni a skandináviai tárgyalásról - tudtuk meg Körmendy-Ékes Mária budapesti irodavezetőtől. A vállalat néhány új célállomást is felvett a menetrendbe, így március 28-tól Koppenhágából közvetlenül Sanghajba is eljuthatnak az utasok. A nyári menetrend jó csatlakozást nyújt más skandináv, illetve finnországi városokba. Ez különösen az üzletemberek számára kedvező. A Dániába tartó utasok száma folyamatosan nő, az üzleti utasoknak a közelmúltban külön kedvezményeket vezettek be és eltöröltek bizonyos korlátozásokat. Aki jó időben foglal, az 30 ezer forint alatti árat is elérhet, ám ahogy közeledik a foglalás ideje az utazáséhoz, úgy drágul a jegy. Bevezették a csak az interneten megvásárolható jegyeket is.
A piaci pozíciókat a szigorú költségcsökkentési programon kívül a felvásárlásokkal is igyekszik javítani az anyavállalat. Legutóbb azt közölte a vezetés, hogy a lengyel LOT-ban és a litván Lithuanian Airben szeretne nagyobb részesedést vásárolni. A SAS tavaly szeptemberben 22 millió dollárért 49 százalékos tulajdonhoz jutott az észt Estonian Airben, azt megelőzően pedig megvette a finn Air Botnia légitársaságot, amely azóta Air Blue néven szerepel.
A SAS-nak azonban súlyos árat kell fizetnie azért, hogy a felszínen tudjon maradni. Március végén a vezetés úgy döntött, hogy három önálló jogi személyiségű vállalatot hoznak létre az európai járatok, egy negyediket pedig a hoszszú távú járatok üzemeltetésére. Megmarad a SAS márkanév és a SAS-logó is ott lesz az új cégek repülőgépein. A cégek neve pedig SAS Denmark, SAS Sweden, SAS Braathens és SAS Intercontinental lesz. A holdingvállalatban a jelenleg 50 százalékban tulajdonos három ország (Dánia, Svédország, Norvégia) fenntartja részesedését.
A SAS csoport tavaly 13,8 milliárd svéd korona bevétel ért el, ez elmarad a 2002-es 16,7 milliárd koronától. Az adózás előtti nyereség viszont megugrott: 450 millió svéd koronáról 1,47 milliárd svéd koronára. A csoport hét százalékkal kevesebb, összesen 31 millió utast szállított


