Módosította koppenhágai menetrendjét a SAS légitársaság, így már nem kell hajnalban kelni vagy késő este fáradtan hazatérni a skandináviai tárgyalásról - tudtuk meg Körmendy-Ékes Mária budapesti irodavezetőtől. A vállalat néhány új célállomást is felvett a menetrendbe, így március 28-tól Koppenhágából közvetlenül Sanghajba is eljuthatnak az utasok. A nyári menetrend jó csatlakozást nyújt más skandináv, illetve finnországi városokba. Ez különösen az üzletemberek számára kedvező. A Dániába tartó utasok száma folyamatosan nő, az üzleti utasoknak a közelmúltban külön kedvezményeket vezettek be és eltöröltek bizonyos korlátozásokat. Aki jó időben foglal, az 30 ezer forint alatti árat is elérhet, ám ahogy közeledik a foglalás ideje az utazáséhoz, úgy drágul a jegy. Bevezették a csak az interneten megvásárolható jegyeket is.
A piaci pozíciókat a szigorú költségcsökkentési programon kívül a felvásárlásokkal is igyekszik javítani az anyavállalat. Legutóbb azt közölte a vezetés, hogy a lengyel LOT-ban és a litván Lithuanian Airben szeretne nagyobb részesedést vásárolni. A SAS tavaly szeptemberben 22 millió dollárért 49 százalékos tulajdonhoz jutott az észt Estonian Airben, azt megelőzően pedig megvette a finn Air Botnia légitársaságot, amely azóta Air Blue néven szerepel.
A SAS-nak azonban súlyos árat kell fizetnie azért, hogy a felszínen tudjon maradni. Március végén a vezetés úgy döntött, hogy három önálló jogi személyiségű vállalatot hoznak létre az európai járatok, egy negyediket pedig a hoszszú távú járatok üzemeltetésére. Megmarad a SAS márkanév és a SAS-logó is ott lesz az új cégek repülőgépein. A cégek neve pedig SAS Denmark, SAS Sweden, SAS Braathens és SAS Intercontinental lesz. A holdingvállalatban a jelenleg 50 százalékban tulajdonos három ország (Dánia, Svédország, Norvégia) fenntartja részesedését.
A SAS csoport tavaly 13,8 milliárd svéd korona bevétel ért el, ez elmarad a 2002-es 16,7 milliárd koronától. Az adózás előtti nyereség viszont megugrott: 450 millió svéd koronáról 1,47 milliárd svéd koronára. A csoport hét százalékkal kevesebb, összesen 31 millió utast szállított
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.