Az élelmiszeripar is kedvezményezettje a népszerű Atkins-diétának - a SABMiller
nevű sörgyártó óriáscég és az Egyesült Államok marhahús-ipara ugyanis egyaránt
jelentős bevételt könyvelhetnek el a fogyókúrás módszernek köszönhetően.
A SABMiller által forgalmazott, alacsony szénhidrát tartalmú Miller Lite sörből
származó éves nyereség ötven százalékkal nőtt, az amerikai marhahús ára pedig
idén tíz százalékkal emelkedett az Atkins-diéta népszerűsége következtében. A
SABMiller az elmúlt pár hónapban - százalékos arányban - kétszámjegyű növekedést produkált a Miller Lite termékkel, és így ezzel a márkával termeli meg jelenleg az USÁ-ra koncentráló Miller üzletág profitjának mintegy kétharmadát.
A világ második legnagyobb sörgyáraként ismert SABMiller jelentése szerint a cég
éves üzleti haszna a kamatokkal, az adókkal és az amortizációs költségekkel nem
számolva 49 százalékra növekedett, ami 1,89 milliárd dollárt tesz ki, míg az
eladások 41 százalékos növekedést mutatnak, ami pedig 12,6 milliárd dollárt
jelent. Az alacsony szénhidráttartalom hasznosnak bizonyult a számunkra, mert így új értéket tudtunk adni a márkának" - mondta Graham MacKay, a SABMiller feje. A fehérjeéhes Atkins-diétázók emellett a marhahús átlagos árának 10,4 százalékos emelkedését is előidézték, jelentette a Colorado államban székelő Marhatartók Nemzeti Szövetsége. A szervezet elmondása szerint a fél évvel ezelőtti kergemarha-kór veszély, valamint a tavalyi aszály ellenére is sikerült a
marhahús iránti keresletet azonos szinten tartani. "A fogyasztók magasabb áron
is ugyanannyi marhahúst vesznek" - jelentette ki Jim Robb, a Livestock nevű
marketinginformációs központ vezetője.(BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.