BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó hívószó az uniós tagság

Csehország, Szlovákia és Szlovénia bécsi turisztikai irodái országuk marketingjének erősítésére készülnek - írja a Der Standard, Ausztria új EU-tag szomszédai közül egyedül Magyarországról nem téve említést. Hazánk azonban szomszédainál lényegesen jobb pozícióval rendelkezik a német nyelvterületen, bár nem szabad elaludnunk - véli Erdei János, a MT Rt. regionális igazgatója.

Az uniós csatlakozást mint pozitív üzenetet fel lehet használni a marketingben, de a stratégiában változásokat nem hozott az uniós tagság - mondta a Világgazdaságnak Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turisztikai Rt. marketingigazgatója. Április 1-je és május 15-e között folyt egy jelentős kampány. Európa nagy repterein 400 plakát hirdette Magyarország EU-csatlakozását, illetve számos nemzetközi magazinban is megjelent ez a hirdetés. Európa eddig is és továbbra is a fő célpiacot jelenti - szögezte le Kelecsényi Ágnes.

Magyarország népszerűségét jól mutatja egy ez év januárban készült németországi felmérés. A FUR szabadidős és utazási szokásokat kutató társaság arról kérdezett 10 ezer állampolgárt, hogy a következő három évben készül-e valamely új tagországba utazni. Összesen 28 százalék válaszolt igennel, és ebből 13,1 százalék jelölte meg hazánkat úti célként. A második helyen végzett Csehországba mindössze 6,5 százalék készül - mondta lapunknak a Németországért és Ausztriáért felelős régiós igazgató. Jó megítélésünket mutatja az is, hogy 2003 szeptembere és 2004 márciusa között 16 nagy német szabadidővásáron volt díszvendég Magyarország, hasonló még egyetlen országnak sem sikerült. A páneurópai piknik 15 éves jubileuma ugyancsak népszerűségünket fogja növelni, mivel gyakran a címlapokon szereplünk majd.

Azzal viszont számolni kell, hogy a Balaton már nem képes betölteni azt a szerepet, amire hosszú éveken keresztül alkalmas volt. A nyári üdülési időszakot számos kulturális eseménynyel kell meghosszabbítani, illetve az elérhetőségét is javítani kell - hívta fel a figyelmet Erdei János. Bizonytalansági tényezőt okozhat az idén a foci Eb és az olimpia. A németek és az osztrákok ugyanis a nagy sporteseményeket szeretik otthon baráti körben nézni - vagyis ha például a foci Eb-n a németek hamar kiesnek, több turista indulhat útnak.

A külföldi vendégéjszakák közel 45 százalékát a németek (3,7 millió) és az osztrákok (700 ezer) töltötték el Magyarországon. Mivel azonban becslések szerint mintegy 100-150 ezer németnek és 100-120 ezer osztráknak van másodingatlana hazánkban, számos további, a hivatalos statisztikákban meg nem jelenő éjszakát töltenek itt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.