Az USA-ban kampány indult az egyre nagyobb számúvá váló idős korosztály munkában tartására. Az 50 év feletti amerikai munkavállalókat és nyugdíjasokat tömörítő 35 millió fős érdekvédelmi szervezet (AARP) mindenekelőtt a potenciálisan nagyszámú munkavállaló beállítására alkalmas óriás cégeket keresi meg javaslataival.
Az olyan áruházláncok, mint a Home Depot, a Toys R Us játékbolthálózat, vagy a CVS vegyeskereskedés azzal a lehetőséggel biztat, hogy országosan képes jelentős számban nyugdíjasokat felvenni. A programhoz várhatóan csatlakozni fog az Adecco humánerőforrás-cég, emellett jelentős tevékenységet fejt ki egy, az idősebb munkavállalók közvetítésével foglalkozó, nem nyereségorientált szervezet (National Older Worker Career Center). Utóbbi főleg a képzettebb munkavállalók reaktiválásán, illetve munkában tartásán munkálkodik.
A kampány mögött jelentős kényszerítő hatás is van, mert a háború utáni - 1946 és 1964 között született, 78 milliós - "baby-boom" generáció 2011-ben kezd nyugdíjba vonulni, és a helyükre nem lép elégséges számban fiatal. A Reuters szerint ebben a helyzetben válik stratégiai jelentőségűvé ennek a korosztálynak a további munkára való megtartása, illetve toborzása. A kezdeményezés a potenciális munkaadók egyetértésével is találkozik, mert fegyelmezett és tapasztalt munkavállalóhoz juthatnak, s ebben a körben kevesebb a hiányzás, és kisebb a fluktuáció. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.