A magyar sörpiacon 1-3 százalékos, a sörpiac 20 százalékát adó prémium szegmensben pedig 5-10 százalékos piaci részt akar szerezni a magyar sörpiacon most megjelenő Carlsberg - jelentette be pénteken Poul Bech, a Carlsberg Hungary ügyvezető igazgatója.
Elmondta: a társaság éves szinten 5-6 millió euró árbevételt akar elérni Magyarországon.
A dán Carlsberg csoport a globális sörpiac évi 1,5 százalékos növekedését meghaladó, évi 7 százalékos növekedést produkál és jelenleg a világ ötödik legnagyobb sörgyártója.
A céget megelőző négy vállalat közül három, a SABMiller, a Heineken és az Interbrew is jelen van Magyarországon, ahol igen éles a verseny a sörpiacon - mondta Poul Bech a sajtótájékoztatón.
A Carlsberg Magyarországon négy sörmárkát forgalmaz, ezek közül a Carlsberget a szuper prémium szegmensbe szánja, a Skolt és a Holstent a prémium szegmensbe, a magyar piacra kifejlesztett Pannon Ászokat pedig a középkategóriába.
A Carlsberg csoport, amely 2004 tavaszán vette meg a német Holsten Brauerei céget, valamennyi Magyarországon forgalmazott termékét importálja, a magyar piacra fejlesztett Pannon Ászokat például a Carlsberg Horvátországban gyártja.
A Tuborg márka szintén a Carlsberg csoporthoz tartozik, Magyarországon azonban ezt hosszú távú licenc szerződés alapján a Dreher gyártja.
Bech elmondta a dán anyavállalat 100 százalékos tulajdonában lévő, jelenleg 40 főt foglalkoztató Carlsberg Hungary Kereskedelmi Kft. 2004 januárjában alakult meg. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.