A magyarországi vállalatoknál a fizetés egyáltalán nincs arányban az elvégzett munkával, a felvállalt felelősséggel, a felső vezetés pedig nem figyel a munkavállalók érdekeire, éppen ezért a legtöbb hazai cég képtelen legjobb emberei megtartására. Mindez az átlagos magyar vállalat "bűnei" közé tartozik - derül ki a Hewitt Inside Legjobb munkahely című felmérésének háttéranyagából. Az elemzésben 13 ország 196 vállalatának dolgozói véleményét dolgozták fel.
Komoly veszélyek forrása lehet a rossz fizetés, illetve a viszszajelzések, dicséretek hiánya, hiszen ez hosszú távon demoralizálhatja a leglelkesebb munkavállalót is. A nyugati országokban az emberek jobban ki tudják használni képességeiket a napi munkájuk során, mint Magyarországon, vagy a többi új EU-tagállamban. A magyar munkavállalók túlképzettnek tartják magukat, úgy érzik, végzettségükhöz képest alacsonyabb szintű munkát végeznek.
A jó felső vezető vagy felső vezetői csapat nem árt, ha tudja, mitől érzik magukat jobban vagy rosszabbul munkatársai a munkahelyükön. Míg a régi uniós dolgozók tisztában vannak munkáltatójuk céljaival, addig az újonnan érkezettek alig ismerik ezeket, Magyarországon pedig még az új EU-tagállamokhoz képest is elmaradás van a munkahelyi kommunikáció terén. Információ hiányában nehéz elvárni, hogy a dolgozók a stratégiai célok tudatában és érdekében végezzék napi munkájukat. Mindez pedig azzal fenyeget, hogy nem tudnak hatékonyan, egymást erősítve dolgozni.
Az egyik legnagyobb eltérés abban mutatkozik, hogy a régi uniós munkavállalók szívesen dolgoznának hosszabb távon munkaadójuknál. Az új tagok dolgozói viszont kevésbé látják biztosnak vállalati jövőjüket, és a magyar munkavállalók is könnyebben váltanának munkahelyet.
A régi EU-tagoknál lényegesen nagyobb mozgásterük van a dolgozóknak a saját munkájukhoz szükséges döntések meghozatalában. E tekintetben az átlagos magyar vállalatok még a kelet-európai átlagnál is rosszabb eredményűek. A swotanalízis során ez a veszélyek között jelenik meg, mivel a kicsi mozgástér önállótlanná teszi a dolgozókat.
A gyengeségek közé tartozik a napi munkafolyamatokkal való elégedettség is. A régi EU-tagországok dolgozói lényegesen elégedettebbek ezekkel, mint a magyar munkavállalók, de a keleti blokk többi államában még a magyarnál is roszszabb a helyzet. Az újonnan csatlakozók dolgozóinak véleménye szerint cégük kevésbé hatékony, jóval kritikusabban fogalmaznak a vállalati folyamatokkal kapcsolatban. A régi tagországok esetében az emberek anyagi és erkölcsi elismerése jobban segíti az üzleti célok elérését, mint az újonnan csatlakozók munkahelyein.
A hazai munkavállalók legtöbbje szereti a munkáját, és örül annak, hogy jó a kapcsolata az azonos szinten dolgozókkal. Az erősségek közé tartozik az is, hogy a munkavállalók ügyfélközpontúnak értékelik saját vállalatukat, elégedettek a napi munkavégzés helyszínével. A hazai vállalatok számára jelzésértékű lehet, és lehetőséget is rejthet magában, hogy a dolgozók többsége büszke vállalata hírnevére, vagyis a jó cégimázs további növelése a lojalitás fokozásának egyik eszköze lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.