BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem hazafiasak a román fogyasztók

A román fogyasztók által leginkább ismert 10 márkanév között egyetlen helyi eredetű sincs - állítja egy felmérésre hivatkozva egy ottani üzleti magazin. A vásárlók csak az egyes termékkategóriákra való rákérdezésnél említenek elvétve egy-egy helyi gyártót vagy árumegnevezést.

Az első 10 között tavalyhoz képest csak a Coca-Cola tudta megőrizni az - egyébként első - helyét, amelyet 100 százalékos találati arány mellett meg kellett osztania az Ariel mosópormárkával. Utána - százalékos ismertségi ráta szerint - következik a Colgate-Palmolive (97), a Philips és a Nokia (88-88), a Mercedes (86), a BMW (83), a Sony (82), a Blend-a-med és az Avon (81-81).

A román márkanevek leggyakrabban akkor bukkannak fel, ha olyan termékkategóriákra kérdeznek rá, mint az üdítőitalok, ahol már nagyjából fele-fele arányban szerepelnek külföldi és helyi elnevezések. Az autóipart illetően jelentős ismertségnek örvend a Dacia. Hasonlóan megjelennek a helyi nevek a szeszes italok és az édességek körében.

A Ziarul Financiar szerint a termékek inkább bekerültek a köztudatba, mint a szolgáltatások, erre utal az is, hogy két mobiltelefon-társaság (Orange és Connex) nem szerepel a legismertebb első 10 márkanév között. A szolgáltatók közül viszonylag ismertek a bankok, mert a jelzáloghitelboom során a lakosság nagy része kapcsolatba került a pénzt folyósító intézményekkel, s elterjedt a fizetések bankszámlára való utalása is. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.