Pénzügyi ösztönzőkkel támogatná a francia kormány a kisebb benzinfelhasználású, és ennélfogva környezetbarát gépkocsik vásárlását, a nagy fogyasztású autókra ezzel szemben pluszterheket rakna. A Serge Lepeltier környezetvédelmi miniszter által kidolgozott tervezet - amelynek egyelőre csak az alapelvéről van egyetértés a kabineten belül, a konkrét ösztönzőrendszeren még dolgoznak - több ezer eurós pluszadót helyez kilátásba a különösen nagy környezetterhelést jelentő négykerék-meghajtású terepjárókra és más luxusautókra.
A párizsi városvezetés régóta igyekszik kiszorítani a belvárosból a levegőt különösen szenynyező, ráadásul méretük miatt valóságos közlekedési akadályt jelentő terepjárókat. Erre azonban semmilyen jogi eszközük nincs a városatyáknak, akik éppen ezért a kormánytól várják a gondok enyhítését.
A környezetvédelmi megfontolásokon túl azonban gazdaságiak is motiválják Lepeltier-t - húzza alá a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A francia autógyártók palettáján nem szerepelnek igazán erős, 8-12 szelepes modellek, így ezek árának drágítása a külföldi - főként német - konkurenciának adott pofon lenne. Terepjárót például a Peugeot, a Citroën és a Renault sem gyárt.
A környezetkímélő kisautók számára kilátásba helyezett szubvenció ugyancsak a francia cégeket segítené: a szűrővel ellátott dízelmotor a Peugeot találmánya, és a külföldi versenytársak mindeddig nem akartak tudomást venni az újításról. Márpedig Párizs éppen az ilyen motorral ellátott autók (a Peugeot 206 mellett például a Renault Clio is ilyen) vásárlását támogatná jelentős összeggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.