Hatékonyabban kell érvényesíteni az autógyártók érdekeit az uniós törvényhozás folyamatában - hangoztatja Ivan Hodac, az ágazat brüsszeli érdekkép-viseletének (Acea) főtitkára. A cseh származású, dán állampolgárságú mérnök-közgazdász 20 munkatársával együtt azon fáradozik, hogy javítsa az utóbbi évek során defenzívába szorult ágazat imázsát, és ezen keresztül érdekérvényesítési képességét is.
A közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontok előtérbe kerülése, valamint a forgalmi dugók súlyosbodása azt a látszatot kelti, mint ha a gépkocsik és azok gyártói terhet jelentenének a fejlett társadalmak számára - idézi Hodacot a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Az Acea ezzel szemben arra hívja fel a figyelmet, hogy az autógyártás jelentős szolgálatokat tett Európa jóléte és a foglalkoztatottsági szint emelése terén, nem beszélve az emberek mobilitásáról és az európai termékek világpiaci elismertségéről.
Erre alapozva a szövetség aktívabb érdekérvényesítésre készül az uniós törvényhozás dzsungelében. Kihívások bőven akadnak: az Európai Bizottság a járművek - kiemelten az egyre nagyobb teret nyerő dízelautók - szennyezőanyag-kibocsátási értékeinek további szigorítására készül, és a pótalkatrészek szabadalmi védelmének lazítása is napirenden van, aminek következtében kínai és latin-amerikai "koppintások" özönlenek a piacra. Sok esetben nem a törvényi előírások, hanem az ágazat önkéntes vállalásai látszanak a legjobb megoldásnak - hangoztatja Hodac, példaként említve a szén-dioxid-emisszió csökkentése, vagy a gyalogosok biztonságának fokozása érdekében tett vállalásokat. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.