BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lesz rendkívüli közgyűlés

Várhatóan első rendes őszi ülésén, augusztus 31-én dönt a 4-es metró kivitelezésének megindításáról a fővárosi közgyűlés. A Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint így egyrészt lejár a vasúthatósági engedély elleni fellebbezési határidő, másrészt a közgyűlés bizottságainak is lesz idejük, hogy az ügy súlyának megfelelően tudjanak foglalkozni az előterjesztéssel.

A 4-es metró első szakaszának környezetvédelmi engedélyét tavaly novemberben adta ki a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség. Két civil szervezet ezután bírósági felülvizsgálatot kért, mert álláspontjuk szerint az engedély jogszabálysértő volt. A bíróság ez év júniusában a keresetet elutasította, így a környezetvédelmi engedély jogerőssé vált. Az építkezés megindításához emellett szükség volt vasúthatósági engedélyre, amelyet a Fővárosi Közlekedési Főfelügyelet az idén márciusban adott ki. Az elsőfokú engedély ellen három civil szervezet fellebbezett. A másodfokon eljáró közlekedési főfelügyelet az elsőfokú határozatot - kevés kiegészítéssel - júniusban helyben hagyta. A határozat kézbesítésétől számított harminc napig ez ellen is bírósághoz lehet fordulni. A fellebbezési határidő augusztus első felében jár le, s a tervek szerint akkor küldik ki a közgyűlés tagjainak a már készülő előterjesztést a metró kivitelezésének megkezdéséről.

A Medgyessy-kormány és a főváros 2002-es megállapodása után úgy tűnt, a 4-es metró első szakasza - tíz állomással - 2008-ra elkészülhet. Mivel a jogerős engedélyek megszerzése a vártnál tovább tartott, már biztossá vált, hogy a beruházást nem lehet befejezni a tervezett időpontra. A létesítmény várhatóan 2009 második felében állhat üzembe. Ha a fővárosi közgyűlés augusztus végén jóváhagyja az engedélyokiratot, szeptemberben kiírják az első nagy, kétfordulós nemzetközi pályázatot az alagút fúrására. A nyertessel a szerződést legkorábban jövő tavasszal tudják megkötni, s ezután kezdődhet a kivitelezés. A tervek szerint a metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti szakaszának munkálataira összesen mintegy 15 tendert írnak majd ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.