A kormányzatnak most kell meghoznia a megfelelő döntéseket annak érdekében, hogy Magyarország a regionális logisztikai központ szerepéhez jusson - nyilatkozta a Világgazdaságnak Fáth Péter. Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) ügyvezető igazgatója szerint "erre a hajóra most kell felszállni, mert ha nem ébredünk korábban, mint az e téren vetélytársainknak számító szomszédos országok, elveszítjük a versenyt". Fáth Péter mindezt annak kapcsán hangsúlyozta, hogy tegnap nyilvánosságra hozták és bemutatták az AmCham legfrissebb Position Briefjét (rövid állásfoglalását), amely abból indul ki, hogy Magyarország versenyképességének egyik legfontosabb tartópillére a logisztika. Az ügyvezető igazgató arra is felhívta a figyelmet, hogy miközben a kamara a gazdasági szereplők jelentős körét képviseli, egyben olyan javaslatokat igyekszik tenni, amelyek minden szempontból előmozdítják a versenyképességet.
Az állásfoglalás szerint az uniós csatlakozást követő első évek döntik el, hogy hazánk képes lesz-e vezető szerephez jutni a logisztika területén. Az esély megvan - fogalmaznak a KPMG közreműködésével készült dokumentum szerkesztői -, ám kérdés, hogy sikerül-e élni vele. Az AmCham úgy látja: regionális központtá emelheti az országot földrajzi elhelyezkedése; az EU által meghatározott közlekedési folyosók; a jelenlegi és tervezett infrastruktúra.
A kamara a lehetőségek kihasználása érdekében - egyebek közt - az autópálya-hálózat fejlesztési tervének következetes végrehajtását várja a kormányzattól, ami "életbe vágóan fontos Magyarország gazdasági fejlődése szempontjából". Összességében az elérendő cél a légi, közúti, vasúti és folyami szállítási módok közötti gyors és költséghatékony összeköttetés megteremtése - olvasható az állásfoglalásban. A szervezet kiemelten fontosnak tekinti a kommunikációt is, vagyis kulcsfontosságúnak tartja, hogy "mindenki megismerje a magyarországi logisztikai szolgáltatások nyújtásából vagy igénybe vételéből származó előnyöket". (GA)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.