Bush alakjához az amerikaiak többsége a Bud Light sört, a Dunkin'' Donuts édességeket, a Wal-Mart áruházat és a Ford autókat köti. Ezzel szemben John Kerry szenátorról a BMW, a Starbucks kávézólánc, a Kmart áruház és a Heineken jut eszükbe a választóknak.
Group által végzett felmérés szerint ezek az eredmények jól mutatják, hogy az Egyesült Államokbeli választások során az elnökjelöltek épp úgy "adják el" magukat, mintha müzlit, vagy mosószert árulnának.
Természetesen ezeket a párhuzamokat nem kell komolyan venni, de ahogy azt Allen Anderson, a Landor Associates nevű, márkák kialakításával foglalkozó cég szakértője elmondta, a felmérés alapján világosabbá válhat, hogyan érzékelik a választók a politikában résztvevő személyiségeket.
"A választók gyakran nehéz helyzetbe kerülnek, amikor ki kell fejezniük a különbséget az egyes jelöltek között, hiszen a kampány során felvetett témák összezavarják őket" - mondta Anderson a BBC Business Reportnak. "Ám ha a jelölteket jó ismert márkákhoz köthetik a megkérdezettek, sokkal közelebb juthatunk ahhoz, hogyan is látják őket" - tette hozzá.
A Bush elnök figurájához kötött márkák azt sugallják, ez a személy olyan valaki, aki már régóta közöttünk van, és rendelkezik a megfelelő vezetői kvalitásokkal.
A John Kerry alakjához közel álló brandek - a Starbucks, az Apple vagy a BMW - ezzel szemben hóbortos, új márkákat jelentenek a választók számára, amelyek szűk keresletet elégítenek be, vagy olyan piaci területekre törnek be, ahol még mások nem jelentek meg.
Anderson szerint egyébként épp ez John Kerry legnagyobb problémája is. A demokrata elnökjelölt ugyanis azzal küzd, hogy hogyan tudna erősebb brandként megjelenni. (BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.