Minden eladandó gázeszköz csoporttal kapcsolatban megfelelő és kellő számú ajánlat érkezett, így ha jó ütemben tudjuk folytatni a tárgyalásokat, még az idén aláírhatjuk a szerződéseket - mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója mai budapesti sajtótájékoztatóján.
Hozzátette: a gáztárolás és a gázkereskedelem területén 75 százalék -1 szavazatnyi részesedést, míg a gázszállítás esetében 25 százalék +1 szavazatnyi részesedést értékesít a Mol Rt. A gázüzletágak eladásánál abból indultak ki, hogy ezek értékesebbek egy olyan cég számára, amely regionális szinten működteti a vállalatrészeket, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Mol az olajiparban teszi ezt.
Hernádi Zsolt elmondta: ha ez a logika helyes, akkor a Mol kaphat olyan ajánlatot az egyes gázüzletágakra, amelyek elfogadhatók számára.
Az elnök-vezérigazgató kifejtette azt is: a tárgyalásokat akkor zárják le, amikor úgy érzik, hogy már nem tudják tovább erősíteni az ajánlatot egy-egy tranzakció esetében.
A sajtótájékoztatón bemutatták a Boston Consulting Group elemzését, amely szerint az olajárak már mintegy 40 százalékkal haladják meg a korábban tervezett szintet, s ennek következtében még az idén 2005. január 1-jéig 30 százalékkal emelkedik a gáz importára.
A Mol képviselői ugyanakkor azt valószínűsítették, hogy a lakossági gázárak koránt sem fognak növekedni ekkora mértékben, mivel az úgynevezett kompenzációs kassza jelentősen mérsékli az áremelkedést.
Hozzátették: az áremelésről a Magyar Energia Hivatal dönt majd.
Az elemzés szerint jelenleg a gáz importára 33 és 34 forint között van, ami januárra 36 forint fölé, a jövő év júniusára pedig várhatóan 38 forint fölé emelkedik köbméterenként.
A Boston Consulting tanulmánya szerint a magyarországi lakossági gázárak még mindig jelentősen elmaradnak az európai szinttől, míg Magyarországon ezer köbméter lakossági gázár alig kerül valamivel többe 200 dollárnál, addig Nagy-Britanniát kivéve szinte minden fejlett országban több mint 400 dollár. (ebroker)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.