BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jók a magyar borok, de kevés a marketing népszerűsítésükre

Hiába lesz jó a termés, valószínűleg kevesebb mint hétszázezer hektoliter bor megy exportra. Ennek oka, hogy nincs megfelelő marketingmunka a nemes ital népszerűsítésére - számol be a Magyar Hírlap. Pedig jó bornak is kell a cégér.

Az elmúlt évekhez képest várhatóan több, mintegy négy és fél millió hektoliter bor készül idén. Amíg 2002-ben 890 ezer hektolitert exportáltunk, tavaly már csak 743 ezret. Idén várhatóan a hétszázezer hektoliternyit sem érjük el. A szakember szerint ennek legfőbb oka, hogy nincs érdemi marketing-tevékenység a magyar bor érdekében.

Országos szinten 13 ezer pincészet állít elő minőségi bort, ezeknek össze kellene fogniuk a nemes ital népszerűsítésére, és persze áldozniuk is kellene erre. Mint ahogy a kormányzat segítsége is jól jönne.

Csehország, amely nem számít - legalábbis eddig nem számított - bornagyhatalomnak, tavaly egymilliárd forintnál is többet fordított bormarketingre. Magyarországon ez az összeg a kétszázmillió forintot sem érte el. A főtitkárhelyettes elmondta: Európában rajtunk kívül csak Franciaországban terheli jövedéki adó a bort, csakhogy ott az adóbevétel nyolcvan százalékát marketingre költik. Nálunk másfél milliárd forint folyt be tavaly a bor jövedéki adójából, de egy forintot sem áldoztak a nedű népszerűsítésére. (mh)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.