A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) számításai szerint 2005-ben minimálisan 123 milliárd forintra lenne szükség ahhoz, hogy az országos közúthálózat romlását megállító fenntartási munkákat elvégezzék- mondta a tárca helyettes államtitkára Szolnokon egy közlekedési tanácskozáson.
Ebben a pénzben még egyetlen új beruházás megkezdése sincs benne - tette hozzá Kovács Ferenc a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közlekedésfejlesztési Koordinációs Fórum ülésén.
Megjegyezte, az még kérdéses, hogy ez a szakmailag javasolt összeg miként módosul a Pénzügyminisztérium által, vagy a leendő kormány "hova teszi majd a súlypontokat" és végül "mi az, ami a parlament elé kerül".
A tárca természetesen mindent megtesz azért, hogy jövőre pótlólagos pénzügyi forrásokhoz jusson a terület, így az Európai Unió kohéziós alapjából 2004-2006-ig terjedő 60 milliárd forint várható az infrastruktúra fejlesztésének támogatására - mondta. A helyettes államtitkár szerint ezt a feszített pénzügyi helyzetet el lehetett volna kerülni, ha az 1992-től már törvényi háttérrel működő, és egyfajta mechanizmust biztosító útlapot 1998-ban nem szüntetik meg. Ha az útalap "ma élne, akkor (...) ez a összeg 160 és 180 milliárd (forint) lenne" - mutatott rá Kovács Ferenc.
Az M6-os autópálya építése kapcsán kialakult helyzetet úgy minősítette: "sokkal nagyobb lenne a balhé, ha nem ezt az eredményt hirdettük volna ki". (fn)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.