Az ír Ryanair olcsó jegyű légitársaság az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében 147,6 millió euróra növelte adózott eredményét az egy évvel azelőtti 128,4 millió euróhoz képest.
A bevétel 418,3 millió euróra emelkedett 351,2 millióhoz képest - jelentették a cégnél kedden. Az üzemi költség 247,6 millió euróra nőtt 201 millióról. Az utasok száma 20 százalékkal 7,4 millióra gyarapodott. A második negyedévben a jegyárakat átlagosan 3 százalékkal csökkentették.
Az egész üzleti évre is az utasszám jelentős növekedését jósolták kedden a vállalatnál.
Az első üzleti negyedévben a Ryanair 302,8 millió eurós bevételt ért el, 23 százalékkal többet az egy évvel azelőtti 245,2 milliónál. Az utasszám 28 százalékkal 6,6 millióra növekedett, de az utasonkénti bevétel 6 százalékkal csökkent. Közben az egy utasra jutó költséget is 4 százalékkal csökkentették, bár a teljes üzemi költség 238 millió euróra nőtt 192 millióról.
Az első üzleti negyedévben az adózott eredmény egyszeri tételekkel együtt 30 százalékkal 52,5 millió euróra nőtt 40,5 millióról, ezt főleg a járulékos bevételek növekedésével magyarázták. A járulékos bevételek - autókölcsönzőktől, szállodáktól kapott jutalékok - 40 százalékkal 43,7 millió euróra gyarapodtak az egy évvel korábbi negyedévhez képest. Egyszeri tételek nélkül az adózott eredmény 53,1 millió euróra nőtt 43,8 millióról. Adó előtt 57,8 millió euró volt az eredmény az egy évvel azelőtti 45,1 millió helyett. Az üzemi eredmény 64,8 millió euróra emelkedett az első üzleti negyedben az egy évvel korábbi 53,1 millióról.
Az olcsó jegyű légiközlekedés egyik úttörője, az ágazatban Európában ma is legnagyobb Ryanair adózott eredménye 226,6 millió euró volt egyszeri tételek után a márciussal zárult utolsó üzleti évében, kisebb az előző évi 239,4 milliónál.
A mostani pénzügyi évre a nyáron a férőhelyek 16 százalékos bővítését és az utasszám körülbelül 20 százalékos növekedését jósolták a cégnél, és a jegyárak további csökkentését ígérték az elkövetkező évekre. A társaság vezetői úgy vélték, hogy télen már "igazi vérfürdő" lesz az olcsó jegyű légitársaságok között, és a legolcsóbban szállítók fognak győzni. Michael Cawley vezérigazgató-helyettes becslése szerint a Ryanair jegyárai az első félévben 5-10 százalék között, a második félévben 10-20 százalék között csökkennek tovább. A Ryanair vezetője, Michael O''Leary úgy nyilatkozott, hogy legkésőbb tíz év múlva a Ryanair már ingyen kínálja repülőjegyeit, mert a társaság akkor már egyéb bevételi forrásokból - a vendégekkel, utasokkal, ügyfelekkel ellátott szállodák, autókölcsönzők és repülőterek jutalékaiból - tartja majd fenn magát, igaz, talán kevésbé jól, mint eddig: már az elmúlt pénzügyi év nyereségcsökkenését is a jegyárak átlagosan 14 százalékos csökkentésével magyarázták, miközben az utasszám tovább nőtt.
Az utolsó teljes pénzügyi évben az üzemi eredmény 3 százalékkal 270,9 millió euróra nőtt, jóllehet a rátája 6 százalékponttal 25 százalékra csökkent. Az üzemi bevétel a pénzügyi évben 28 százalékkal 1,074 milliárd euróra nőtt.
A Ryanair az elmúlt üzleti évében 23,13 millió utast szállított, 47 százalékkal többet az előző évinél - nem utolsó sorban a Buzz felvásárlása miatt -, az idén az utasszám 20 százalék körüli növekedését várják a cégnél, 28 millióra. Jövő márciusig 27 új Boeing 737-800-as repülőgéppel bővítik a flottát, miközben másik tizenkettőt kivonnak a forgalomból.
Az üzemanyagköltség az üzleti évben 36 százalékkal 175 millió euróra nőtt, de ennek oka csak a repült órák 58 százalékos növekedése, ugyancsak a Buzz légitársaság tavaly áprilisi megvétele miatt, ugyanis a kerozin drágulását tavaly még ellensúlyozta a dollár leértékelődése.(eBroker)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.