Befejeződtek az ez évi fenntartási munkák az autópályákon - tájékoztatta lapunkat Pásztor Zoltán, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. kommunikációs vezetője. Ezekre összesen mintegy ötmilliárd forintot fordítottak. A munkák elvégzésére a forrást - függetlenül attól, hogy a kivitelezés díjas, vagy ingyenesen igénybe vehető szakaszon történt - az autósok által megvásárolt autópálya-matricákból származó bevétel biztosította.

A társaság 2001 óta végrehajtott ütemezett fenntartási programjával elérte, hogy az általa üzemeltetett autópályákon nincs tíz évnél idősebb pályaburkolatú szakasz, a burkolatok átlagéletkora pedig 4,5 év. Az idén befejezték az M1-M7-es közös szakaszán az új, korszerű elválasztósáv kiépítését, valamint az M0-s autóúti csomópontokig a közvilágítás kiépítését. Ezek a biztonságos közlekedést segítő munkálatok 564 millió forintba kerültek ebben az évben. A munkákhoz kapcsolódóan megújult az M7-es burkolata Érd és az M1-es autópálya között, az M1-esé pedig az M0-s és Biatorbágy között. Az M1-es Győrt elkerülő szakaszán, 15 kilométer hosszon kapott új, korszerű burkolatot. Az M3-as autópályán Gödöllő térségében három hidat és a pálya burkolatát újították fel.

Az ÁAK Rt. felújította a balatonvilágosi autópálya-mérnökséget is. A teljes korszerűsítést követően a telephely minden tekintetben megfelel a mai útüzemeltetői elvárásoknak. Az M7-es autópályán három pihenőhelyet is felújítottak. (MK)