BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hifire, bútorra sokat költ a magyar

A cseh, lengyel és szlovák fogyasztókkal összevetve a magyarok viszonylag sokat költenek bútorra, szórakoztatóelektronikára és háztartási gépekre - áll a Cetelem Bank friss fogyasztói elemzésében. A francia pénzintézet a kiskereskedelem azon szegmenseit vizsgálta, ahol a fogyasztást esetenként a hitelezéssel lehetne fokozni. A magyar háztartások 2004-ben átlagosan 229 eurót, közel 60 ezer

forintot költöttek bútorokra, míg például a lengyelek mindössze 62, a szlovákok 53, a csehek pedig 112 eurót. Ennek alapján az elemzés a teljes hazai bútorpiac értékét 870 millió euróra, vagyis nagyjából 217 milliárd forintra teszi. A felmérés szerint a régió fehérárupiacain is a magyar a legnagyobb: a magyar háztartások átlagosan 116 eurót költöttek háztartási gépekre tavaly, miközben a cseheknél 94,

a lengyeleknél 47, a szlovákoknál pedig 42 eurós kiadást mértek a felmérés készítői. A Cetelem elemzése rámutat: hazánkban 2-3 százalékkal bővült a háztartási gépek piaca, annak ellenére, hogy a gyártók szerint egyáltalán nem sikerült jól a tavalyi év. Ezek a cégek az idén azonban javulást várnak. A

szórakoztatóelektronika esetében is az élen járunk: e termékek esetében a magyarok a portugál és a spanyol fogyasztókkal is felveszik a versenyt. Az elmúlt évek jelentős növekedési üteme ráadásul csak kismértékben csökkent, a Cetelem becslése szerint ugyanis 8 százalékkal bővült ez a piac. (NG 5. old.)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.