BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Benzináremelés: A kormány nem kompenzál

A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni az üzemanyagár-változás kapcsán - mondta lapunknak László Boglár kormányszóvivő. A fuvarozók tragikusnak tartják, hogy mától újabb hét forinttal emeli a benzin és a gázolaj literenkénti fogyasztói árát a Mol Rt., így az utóbbi literenként már 247 forintba kerül. Szerintük ezt a vállalkozások nem tudják érvényesíteni a fuvardíjban. A Fuvosz számításai szerint járműtől függően kilométerenként egy-négy forint többletköltséget okoz a mostani újabb emelés - tudtuk meg Peredi Péter főtitkártól. Ez éves szinten több tíz ezer forintot jelent. Tagjaikat tavaly tájékoztatták, az idei fuvardíjaikat úgy állapítsák meg, hogy a várható (prognosztizált) jelentős üzemanyagár-növelést is fedezze. Aki ezt nem tette meg, az év hátralévő részében versenyhátrányba kerül - mondta a főtitkár.

A fuvarozók többsége már önköltség alatti díjjal dolgozik - fogalmazott lapunknak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese. Így újabb veszteséget okoz számukra a drágulás Az áremelés arra ösztönzi a vállalkozókat, hogy külföldön tankoljanak.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára az előbbi problémákon kívül szólt arról is, hogy a magas gázolajár miatt a hazai fuvarozók versenyhátrányba kerülnek a gabonaszállításnál is. Hiába kezdődtek meg erről a tárgyalások, félő, hogy külföldi fuvarozóké lesz az üzlet.

Mindhárman a jövedéki adó literenkénti mértékének a jelenlegi 85 forintról az EU-minimumra (75 forint) való csökkentését tartják megoldásnak. Erről év eleje óta folynak a szakértői tárgyalások a Pénzügyminisztérium képviselőivel. A korábbi mozgó jövedéki adó is napirenden van, de azt csak tüneti kezelésnek tartják. (MK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.