Az Eurotunnel, a Channel Tunnel működtetője csökkentett tarifarendszert kíván bevezetni, hogy visszacsalogassa az utasokat, akiket a legnagyobb versenytársak, az olcsó, fapados légijáratok nyertek meg maguknak.

Az egyébként nagy adósságokkal küzdő cég 2004-es bevétele 7%-kal csökkent 2003-hoz képest, ami 540 millió fontos veszteséget jelentett. Az anyagi problémák növekedése és a részvénytulajdonosok elégedetlenesége miatt az angol-francia tulajdonú cég vezetőségét leváltották, és egy egészében francia csapat került az Eurotunnel élére.

A cég az új tarifarendszerrel nagyobb rugalmasságot és kedvezményeket kínál az utasoknak. Például egy gépkocsival utazó számára csupán 49 font egy odaút, ha előre lefoglalja a jegyet illetve nem csúcsidőben utazik.

Az Eurotunnel vasútjáratai 11 éve szállítanak autókat és teherautókat a csatora alagútján.

Az Eurostar gyalogos utasokat szállító vonatai változatlan feltételekkel közlekednek. (BBC News)