A Nemzetközi Superbrands Szervezet definíciója szerint: "Superbrand az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek."

A TV2 számára az elismerés azt bizonyítja, hogy a 2002-ben megfiatalított márka újra pozícionálása sikeres volt. A csatorna mára Magyarország második legnagyobb médiavállakozása, stabil háttérrel rendelkezik, amit hatékony működése és növekvő népszerűsége támogat. A TV2 a szórakoztatás mellett ugyanis céljának tekinti, hogy minőségi műsorkörnyezetben pozitív szellemi és emocionális értékeket közvetítsen nézőinek.

Idén 1600 márkanév közül választották ki azt a 400 hazánkban működő, magyar és nemzetközi márkát, amelyek megfelelnek a szervezet által definiált elvárásoknak. A minősítés szakmai körökben aratott sikerét a Magyar Public Relations Szövetség, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyar Reklámszövetség, valamint a Márkás Termékeket Gyártók Magyarországi Egyesületének támogatása is elősegítette.

A Superbrands egy 1995-ben Nagy-Britanniában, a márkaépítés díjazására létrehozott független szervezet. Mára a világ 44 országában működik. A Superbrands Szervezet egyik legfőbb törekvése, hogy a legerősebb márkák meghatározásával, történetük, sikereik széles körben történő bemutatásával a márkaépítés jelentőségére irányítsa a figyelmet.

A díjazott márkák teljes listája a november végén megjelenő Superbrands Magyarország 2005 című könyv lapjain lesz olvasható, a 2005-ös programot pedig az végi Gála zárja. (VGO)