Magyarország fontos szerepben
Németország a vásárok helyszíneként világszerte az első helyen áll a különböző összehasonlításokban. Az elmúlt években mégis stagnáltak a növekedési mutatók – nem úgy Nürnbergben. Elárulja nekünk a siker receptjét?
A NürnbergMesse Európa leggyorsabban növekvő vásárai közé tartozik. Magas színvonalú szakmai vásárokat rendezünk itt, és olyan rendezvényszervezők partnerei vagyunk, akik a maguk is szakmai vásárokat rendeznek a városban. Mindezek mellett a vásárhoz tartozó CCN CongressCenter Nürnberg készen áll arra, hogy Európa egyik vezető kongresszusi központja legyen. Az idei évben ez tovább bővült az új CCN Ost kongresszusi központtal. A CCN forgalma ebben az évben kilencmillió eurót ért el, ez a forgalom több mint megduplázódását jelenti a 2004. évhez képest.
Mekkora a vásártársaság forgalma?
A NürnbergMesse konszern 2004-ben több mint 108 millió eurós forgalmat ért el, és a közeljövőben 150 millió euróst akar realizálni. Ehhez az A4 csarnok is hozzájárul, amely 2007 elejére készül el. A beruházás összege 15 millió eurót tesz ki.
A német vásári konjunktúra szempontjából meghatározó pillért jelentenek a külföldi kiállítók.
A NürnbergMesse rendezvényein a nemzetközi kiállítók aránya az elmúlt években az átlagosnál nagyobb mértékben emelkedett. Ma már az összes kiállító 36 százaléka külföldről érkezik. Sőt, a nemzetközi szakmai vásárok esetében ez az arány 43 százalék. Minden ötödik szakmai látogató külföldről jön.
Milyen szerepet játszik ebben Közép- és Kelet-Európa? Milyen különbségek vannak Lengyel-, Csehország, Szlovákia és Magyarország között?
A közép- és kelet-európai országokban további növekedési lehetőséget látok, mindamellett jelenleg mind a kiállítók, mind a vásárlátogatók tekintetében Csehország áll az első helyen a régióban, megelőzve Lengyel- és Magyarországot, és őket követi – nagy lemaradással – Szlovénia.
Az ázsiai piac robbanása az európai vásárszervezőket is előreviszi. Milyen stratégiát alkalmaznak Ázsiában?
A külföldi vásárok szervezésére alakult leányvállalatunk, a Nürnberg Global Fairs saját rendezvényeinek felét 2006-ban Ázsiában rendezi. További kínai projektek tervezése is folyamatban van, így például ez a külföldi vásártársaság dolgozik a világvezető BioFach szakvásár kínai piacon történő kiterjesztésén. Egy kétéves együttműködés keretében a NürnbergMesse a német fejlesztési társasággal együtt készíti elő a megfelelő kereskedelmi struktúrát a kínai bioszektor számára. A GaLaBau Chinát, a Városi Zöld és a Szabad Terek szakvásár egyik utódját 2006-ban már második alkalommal rendezik meg Sanghajban.
Hol lát a jövőben növekedési lehetőségeket a NürnbergMesse számára?
Oroszországban, Ukrajnában és a Közel-Keleten. 2005 eleje óta a Global Fair külföldi vásártársaság egy tizenkét fős csapatból álló állandó képviseletet tart fent Oroszországban, akik Ukrajnát és a balti államokat is képviselik. Főként Oroszországban és Ukrajnában, illetve Kelet-Európa két nagy piacán dolgozik intenzíven a Nürnberg Global Fairs újabb vásártémák és hosszú távú együttműködések előkészítésén. Panamában, Bahreinben a Nürnberg Global Fairs 2006-ban két magas színvonalú szakmai vásárt szervez: egy szakvásárt és konferenciát az építészeti koncepciók, építőanyagok és technológiák terén, valamint egy víztechnológiai szakmai rendezvényt.


