BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarország fontos szerepben

Európa egyik leggyorsabban növekvő vásárvárosát mondhatja magáénak Nürnberg. Bernd A. Diederichs, a NürnbergMesse ügyvezető igazgatója szerint a tavalyi 108 millió eurós forgalom az idén 150 millióra növekedhet. A vásárigazgató Oroszországban, Ukrajnában és a Közel-Keleten lát a jövőben növekedési lehetőségeket.

Németország a vásárok helyszíneként világszerte az első helyen áll a különböző összehasonlításokban. Az elmúlt években mégis stagnáltak a növekedési mutatók – nem úgy Nürnbergben. Elárulja nekünk a siker receptjét?

A NürnbergMesse Európa leggyorsabban növekvő vásárai közé tartozik. Magas színvonalú szakmai vásárokat rendezünk itt, és olyan rendezvényszervezők partnerei vagyunk, akik a maguk is szakmai vásárokat rendeznek a városban. Mindezek mellett a vásárhoz tartozó CCN CongressCenter Nürnberg készen áll arra, hogy Európa egyik vezető kongresszusi központja legyen. Az idei évben ez tovább bővült az új CCN Ost kongresszusi központtal. A CCN forgalma ebben az évben kilencmillió eurót ért el, ez a forgalom több mint megduplázódását jelenti a 2004. évhez képest.

Mekkora a vásártársaság forgalma?

A NürnbergMesse konszern 2004-ben több mint 108 millió eurós forgalmat ért el, és a közeljövőben 150 millió euróst akar realizálni. Ehhez az A4 csarnok is hozzájárul, amely 2007 elejére készül el. A beruházás összege 15 millió eurót tesz ki.

A német vásári konjunktúra szempontjából meghatározó pillért jelentenek a külföldi kiállítók.

A NürnbergMesse rendezvényein a nemzetközi kiállítók aránya az elmúlt években az átlagosnál nagyobb mértékben emelkedett. Ma már az összes kiállító 36 százaléka külföldről érkezik. Sőt, a nemzetközi szakmai vásárok esetében ez az arány 43 százalék. Minden ötödik szakmai látogató külföldről jön.

Milyen szerepet játszik ebben Közép- és Kelet-Európa? Milyen különbségek vannak Lengyel-, Csehország, Szlovákia és Magyarország között?

A közép- és kelet-európai országokban további növekedési lehetőséget látok, mindamellett jelenleg mind a kiállítók, mind a vásárlátogatók tekintetében Csehország áll az első helyen a régióban, megelőzve Lengyel- és Magyarországot, és őket követi – nagy lemaradással – Szlovénia.

Az ázsiai piac robbanása az európai vásárszervezőket is előreviszi. Milyen stratégiát alkalmaznak Ázsiában?

A külföldi vásárok szervezésére alakult leányvállalatunk, a Nürnberg Global Fairs saját rendezvényeinek felét 2006-ban Ázsiában rendezi. További kínai projektek tervezése is folyamatban van, így például ez a külföldi vásártársaság dolgozik a világvezető BioFach szakvásár kínai piacon történő kiterjesztésén. Egy kétéves együttműködés keretében a NürnbergMesse a német fejlesztési társasággal együtt készíti elő a megfelelő kereskedelmi struktúrát a kínai bioszektor számára. A GaLaBau Chinát, a Városi Zöld és a Szabad Terek szakvásár egyik utódját 2006-ban már második alkalommal rendezik meg Sanghajban.

Hol lát a jövőben növekedési lehetőségeket a NürnbergMesse számára?

Oroszországban, Ukrajnában és a Közel-Keleten. 2005 eleje óta a Global Fair külföldi vásártársaság egy tizenkét fős csapatból álló állandó képviseletet tart fent Oroszországban, akik Ukrajnát és a balti államokat is képviselik. Főként Oroszországban és Ukrajnában, illetve Kelet-Európa két nagy piacán dolgozik intenzíven a Nürnberg Global Fairs újabb vásártémák és hosszú távú együttműködések előkészítésén. Panamában, Bahreinben a Nürnberg Global Fairs 2006-ban két magas színvonalú szakmai vásárt szervez: egy szakvásárt és konferenciát az építészeti koncepciók, építőanyagok és technológiák terén, valamint egy víztechnológiai szakmai rendezvényt.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.