A karácsonyi szezonális édességek (szaloncukor nélkül) közel 2 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmából 950 millió forintnál több jut a Mikulás figurákra. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat a korábbi évek értékesítési adatai alapján. Értékben a második legnagyobb forgalmú termékcsoport az egyre népszerűbb, játékkal kiegészített ajándékcsomag. Csökken viszont a harmadik helyen álló klasszikus Mikulás-csomag piaci részesedése. A kategória további szereplői az egyéb üreges csokoládé figura, a karácsonyfára való csoki dísz, az adventi naptár és a speciális ajándékcsomag részesedése lényegében változatlan.
A karácsonyi szezonális termékek értékben mért eladásainak egyre nagyobb részét teszik ki a játékkal, ajándéktárggyal kiegészített édességcsomagok, amelyek népszerűsége a hagyományos Mikulás csomagok rovására növekszik. Annak ellenére, hogy előbbiek átlagosan háromszor drágábbak az utóbbiaknál. Az átrendeződés érinti a szólóban értékesített Mikulás figurákat is. Egyre kisebb a piaci részesedésük, annak ellenére, hogy az egy kilóra vetített átlagos árszínvonaluk az elmúlt három évben folyamatosan alacsonyabb lett; például 2004 decemberében 3 százalékkal maradt el a 2003 év decemberitől.
Az átlagárak negatív trendjének fő oka, hogy kisebb gyártók olcsóbb termékei teret tudtak nyerni a kiskereskedelemben. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.