BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem lesz hosszabb az M5-ös autópálya!

Átadták az M5-ös autópálya befejező, Szeged és a röszkei határátkelőhely közötti 14,7 kilométeres szakaszát. Bejelentették: az M5-ös Szegedet elkerülő szakaszát az autósok díjmentesen használhatják.
Az állam az idén március 31-től 2030-ig évente inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-nek az M5-ös Budapest–Röszke szakaszára. A koncesszor a Szeged–országhatár közötti 3. fázis építésével kapcsolatos megállapodásban vállalta, azt a többivel együtt üzemelteti.
Az M5-ös autópálya az európai közúthálózat E75-ös útvonalának s a Helsinkiben elfogadott IV. közlekedési folyosónak is része. Kapcsolatot biztosít a főváros és az ország déli területei között, nemzetközi viszonylatban az észak-, északnyugat- és délkelet-európai országokat összekötő útvonal része.
Az M5-ös autópálya megvalósítása koncessziós szerződés keretében történt. A versenytárgyalás 1992 áprilisában volt, 1994 februárjában megszületett az eredmény. A 35 éves koncessziós periódus kezdete 1996. január. A sztráda első útdíjas szakaszát 1996. decemberben helyezték forgalomba, a Kiskunfélegyházáig tartó előfázis kivitelezése 1998 májusában fejeződött be. A Kiskunfélegyházától Szeged-észak csomópontig épített szakaszt (2. fázis) tavaly decemberben adták át. Az M5-ösön 2004. márciusban vezették be a matricás díjszedési rendszert. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.