Reklámozni akarnak az orosz sörgyárak
A sör sporttelepeken való reklámozására bevezetett tilalom feloldását sürgetik a törvényhozóktól az oroszországi gyártók. Oroszország (pontosabban Szocsi városa) ugyanis megpályázza a 2014-es téli olimpia megrendezésének jogát, a sörgyártók pedig arra készülnek, hogy szponzorálják a sportstadionokat.
A The Moscow Times értesülése szerint az oroszországi sörgyártók szövetsége a napokban döntött arról, hogy kérni fogja a törvényhozást a reklám tilalmának feloldására. A szövetség szóvivője emlékeztetett arra, hogy az Anheuser-Busch, amely a világ második legnagyobb sörgyára, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szponzora – ennek dacára nem reklámozhat majd Szocsiban, ha a sörreklámra vonatkozó tilalmat addig nem oldják fel. VG
Szponzorok
Sportesemények szeszes italokat gyártó cégek általi szponzorálása több európai államban is tilos. Franciaországban például az országos rögbibajnokságot azért kell H-kupának nevezni, mert a főszponzor Heineken neve nem jelenhet meg. Az Egyesült Államokban azonban e téren is nagyobb a szabadság.-->


