BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Egy jelenség új formája

Márkatudatosság. Branding – ez az angol eredetű szó ma már egyike a leggyakrabban használt „magyar” szavainknak. Ám ez a márkatudatosság megjelenése a munkáltató-alkalmazotti viszonylatban viszonylag új jelenség. A változó tendencia bizonnyal szorosan összefügg a szemléletváltozással, hogy az alkalmazott elsődleges és egyre fontosabb hozzáadottérték-teremtő eleme a vállalat sikerének – mutat rá a téma szakértője, Csedő Csaba, a Hays ügyvezető igazgatója. A mai tehetséges és sokra hivatott munkavállaló már nem egy életre szóló elkötelezettséggel létesít munkaviszonyt, meghatározott feladatra szerződik, és felkészülten várja az újabb lehetőséget.

A vállalati oldalon pedig óriási verseny alakult ki, és a stratégiák igen rövid idő alatt változhatnak, akár globális szinten is. Így a vállalatok humánerőforrás-stratégiája – beleértve a toborzás-kiválasztást is – lényegesen rugalmasabbá vált. A tehetségért folytatott harcban komoly kihívások előtt állnak: hogyan vegyék rá a számukra nélkülözhetetlen munkaerőt, hogy csatlakozzon hozzájuk, és hosszabb távon is motivált maradjon. E feladat lehető legeredményesebb ellátása érdekében a cégek a munkaerő toborzásakor is nagymértékben a vállalati brand által közvetített értékekre alapoznak. A munkáltatói brand, imázs nem kizárólag a multik kiváltsága, bár esetükben látványosabb. Szakmai körökben mindenki tudja, hogy munkavállalóként melyek az előnyei (és esetleges hátrányai) az olyan munkáltatónak, mint a GE vagy a McKinsey & Co. – mondja.

Egyre nyilvánvalóbb: egyes, a karrierjüket tudatosan építő munkavállalók a kiemelkedő nemzetközi presztízzsel (és oktatási programokkal) rendelkező munkáltatónál eltöltött időszakot tapasztalatszerzésre használják fel. Csedő személyes tapasztalatára hivatkozva állítja: nem lehet eléggé hangsúlyozni az így generált tudástranszfer jelentőségét.

Brandalapú, koherens „értékesítési” stratégia nélkül igen nehéz vonzóvá tenni egy vállalatot a potenciálisan áhított tehetség számára. Ennek hiányában is van jelölt bőségesen, ám többnyire csupán ad hoc, kapkodó jellegű, alacsony hatékonyságú és minőségű toborzás-kiválasztási folyamatról beszélhetünk.

Arra is ügyelni kell, hogy a cégeknek a legjobb alkalmazottaikat naponta, hetente meg kell erősíteniük: a számukra legjobb helyen dolgoznak. Ennek különféle technikái vannak – hangsúlyozza Csedő, aki szerint annyi azonban bizonyos: ennek hiányában a toborzás folyamatosan ismétlődő szélmalomharccá válhat. Miként az is bizonyított: a legjobb munkaerő megtartásában is segíthet egy jó márkanév, egy jó brand. VG





A vállalati brand

(a vállalat munkáltatói identitása)

Szervezeti struktúra

Értékek

Stratégia

Küldetéstudat

Toborzási-kiválasztási folyamatok

Motivációs folyamatok

Oktatási-képzési politika


Szervezeti struktúra

Értékek

Stratégia

Küldetéstudat

Toborzási-kiválasztási folyamatok

Motivációs folyamatok

Oktatási-képzési politika

-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek