Romló német fogyasztói hangulat
A német fogyasztói hangulat romlását valószínűsíti decemberre vonatkozóan a Gfk piackutató jelentése. Eszerint az év utolsó hónapjára vonatkozóan a fogyasztói hangulatot tükröző index 4,3 pontra esett a novemberi módosított 4,8 pontról. A kétezer megkérdezett véleményén alapuló mutató ilyen alacsony szinten legutóbb 2006 januárjában állt.
A piackutató elemzése szerint a munkanélküliség csökkenése és a magasabb jövedelmek sem tudták a háztartások kétéves mélyponton lévő vásárlási kedvét fokozni. A Reuters által idézett elemzők különösen a magas élelmiszer-, illetve energiaárakkal, illetve az erős euró hatásától való félelemmel magyarázzák a fogyasztói hangulat esését.
A német kiskereskedelmi szektorban az elmúlt években komoly erőfeszítésekre volt szükség a növekedés eléréséhez, ugyanis a németek inkább megtakarításaikat növelték a költekezés helyett. A megtakarítások aránya az év első felében a kilencvenes évek közepe óta nem látott szintre (a jövedelmek 10 százalékára) emelkedett, mivel a háztartások tartanak a társadalombiztosítási rendszerek reformjának hatásaitól.


