BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Romló német fogyasztói hangulat

A német fogyasztói hangulat romlását valószínűsíti decemberre vonatkozóan a Gfk piackutató jelentése. Eszerint az év utolsó hónapjára vonatkozóan a fogyasztói hangulatot tükröző index 4,3 pontra esett a novemberi módosított 4,8 pontról. A kétezer megkérdezett véleményén alapuló mutató ilyen alacsony szinten legutóbb 2006 januárjában állt.

A piackutató elemzése szerint a munkanélküliség csökkenése és a magasabb jövedelmek sem tudták a háztartások kétéves mélyponton lévő vásárlási kedvét fokozni. A Reuters által idézett elemzők különösen a magas élelmiszer-, illetve energiaárakkal, illetve az erős euró hatásától való félelemmel magyarázzák a fogyasztói hangulat esését.

A német kiskereskedelmi szektorban az elmúlt években komoly erőfeszítésekre volt szükség a növekedés eléréséhez, ugyanis a németek inkább megtakarításaikat növelték a költekezés helyett. A megtakarítások aránya az év első felében a kilencvenes évek közepe óta nem látott szintre (a jövedelmek 10 százalékára) emelkedett, mivel a háztartások tartanak a társadalombiztosítási rendszerek reformjának hatásaitól.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.