A francia kormány azt fontolgatja, hogy a televíziókra, a személyi számítógépekre és a mobiltelefonokra kivetendő pótlólagos adó bevezetésével ellensúlyozná a reklámoknak az állami tévé- és rádiócsatornákból való kitiltása miatt kieső bevételeket. Nicolas Sarkozy államfő a múlt héten jelentette be, hogy reklámmentessé kívánja tenni az állami csatornák műsorait, és az intézkedés akár évi egymilliárd eurós bevételtől is megfoszthatja a műsorszórókat. Az elnök eredetileg csak a magánkézben lévő csatornák, a kábeltársaságok és a távközlési cégek megadóztatásával pótolta volna a kieső pénzeket, ám a Les Echos értesülése szerint már az említett elektronikai berendezések forgalmát terhelő adók megemeléséről is elvi döntés született.
Francia médiaipari elemzők már korábban jelezték, hogy a kormány által eddig jelzett adóemelések egyszerűen nem adják ki a szükséges összeget. Bár a francia háztartások évi 116 eurós díjat fizetnek az állami televízió adásaiért, a társaság 2006-ban 833 millió euró értékben reklámidőt is értékesített, ez az összeg tavaly már egymilliárd euróra nőhetett. A Merrill Lynch számításai szerint a távközlési szolgáltatókra kivetendő egyszázalékos pótadó a kiesés mindössze negyedét fedezné, a fennmaradó háromnegyed részt a privát műsorszórókra terhelve. A jelek szerint a kormány ezt az aránytalanságot orvosolná azoknak az elektromos eszközöknek a pótlólagos megadóztatásával, amelyek képesek televíziós képek fogadására. Egy ilyen lépés a szóban forgó berendezések évi 17 milliárd eurós forgalmát alapul véve a Les Echos szerint 170–340 millió eurós bevételt eredményezhet.
Az elektronikai eszközöket gyártó francia cégeket tömörítő szövetség persze nem örül a terveknek, és a „jelentős” fogyasztói áremelkedés veszélyére figyelmeztet akkor, amikor számos háztartás éppen lecseréli a régi típusú tévékészülékét a digitális adások vételére alkalmas berendezésekkel. A szövetség szerint egy 1-2 százalékos adóemelés az átlagosan 775 eurós LCD-készülékek árát 15-30 euróval növelné meg. Financial Times
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.