Az élelmiszer-ipari nagyvállalatok jövedelmezőségére nézve súlyos következményekkel járhat az újabb drágulás által előidézett fogyasztói „hűtlenség”, hiszen szinte már minden, a hatékonyságnövelésben rejlő tartalékot feléltek. Az elmúlt években ugyanis sok élelemiszer-ipari vagy más fogyasztási termékeket előállító cég elbocsátásokkal, gyárbezárásokkal igyekezett ellensúlyozni az alapanyagok árának emelkedését. Ezenfelül a drágulás a fogyasztói árakban is megjelent, ezt a bizonyos márkákhoz szokott fogyasztók eddig el is tűrték, és inkább egyéb területeken fogták vissza kiadásaikat.
Ugyanakkor a márkahű vevők ártoleranciája is véges a közgazdászok szerint, különösen akkor, amikor az élelmiszerek és fogyasztási cikkek drágulása mellett az energiaárak vagy a felvett hiteleik után fizetendő havi törlesztőrészletek is folyamatosan nőnek.
A fogyasztók eddig inkább a ruházkodás, az autós közlekedés vagy a vendéglőbe járás rovására ragaszkodtak élelmiszer-vásárlási szokásaikhoz. A jövőben azonban a magas feldolgozottságú, jó minőségű termékek helyett a „kiadósabb” és olcsóbb élelmiszereket fogják előnyben részesíteni, különösen az alacsonyabb jövedelmi harmadba tartozó, árérzékenyebb fogyasztók. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.