BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Győr-Gönyű Kikötő - Nyolcmilliárd forintos támogatással épül

A Nemzeti Fejlesztési Terv részeként a Környezetvédelem és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) pályázatán az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság bruttó 8,033 milliárd forint összegű támogatást nyert, a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő intermodális központ közlekedési kapcsolatainak fejlesztésére.

A projekt költségeinek 75 %-t az Európai Unió, 25 %-t a Magyar Állam fedezi.      

A projekt létesítményei:

1. A Hegyeshalom-Budapest vasúti fővonallal kapcsolatot biztosító összeköttetés 9,4 km hosszon iparvágány kiépítésével Győrszentiván vasútállomás és a kikötő között, a kikötő előtti öt vágányú átadó-átvevő állomással, együttesen 12,4 km vágányhosszban.
Az iparvágány építéséhez kapcsolódóan a győrszentiváni Vasútsor mellett zajvédő fal építése 3400 m2, útkorszerűsítés csatornázással 0,9 km, járdaépítés, közműkiváltások ill. áthelyezések.

2.  Vasúti bevezetés a kikötőbe az 1. sz. főút nem szintbeni keresztezésével, „A” közúti terhelésű kétnyílású felüljáróval, az 1. sz. főút mintegy 1,5 km hosszú, ehhez igazodó átépítésével.

3.  Belső infrastrukturális ellátás I. üteme keretében a gazdasági terminál 25 ha-os, fejlesztésre előirányzott területrészén teljes körű közműves infrastruktúra biztosítása (csatornázás, ivó- és ipari vízellátás, szennyvízelvezetés, villamos energiaellátás, térvilágítás, hírközlés, gázellátás), valamint 6,4 km hosszú kikötői belső iparvágány hálózat, és 2x4,0 m szélességű, 11,5 t tengelyterhelésű, 4,8 km hosszú belső úthálózat.

A kivitelezést közbeszerzési eljárás lefolytatása után a COLAS 2007 Konzorcium végzi bruttó 5.489.484.905,- Ft vállalási áron. A beruházás létesítményeinek tervezője a KOMIR Komplex Mérnöki Iroda Szövetkezet, a FIDIC mérnöki feladatokat az OVIBER-FŐBER Konzorcium látja el. A kivitelezési munkálatok befejezése 2008. július végére várható.

A kivitelezés jelenlegi állása:

Megépült az iparvágány a győrszentiváni vasútállomás és a kikötő között, elkészült az átadó-átvevő állomás épülete, a biztosítóberendezések építése, az állomási vágányhálózat és a belső iparvágány hálózat kialakítása pedig jelenleg is zajlik. Az 1. számú főút átépítése megkezdődött, az iparvágány kikötőbe bevezetése és a felüljáró építése miatt a főutat ideiglenesen – a felüljáró és az útkorrekció elkészültéig - elterelték. A belső infrastrukturális ellátás 25 ha nagyságú területén az építési munkák megfelelő ütemben zajlanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.