A hibridek napja volt a hétfő, és a jelek szerint övék a jövő is: Budapesten bemutatták a Solo fantázianevű napelemes magyar hibrid autó első működő prototípusát. Több nagy nyugat-európai és ázsiai gépkocsigyártó ugyancsak tegnap közölte, hogy különböző elektromos autókkal próbálkozik. A Honda meg is kezdte a gyártást. A globális felmelegedés, valamint az egeket ostromló olajár szigorúan meghatározza az iparág fejlesztési irányait. Nem csoda, ha a legtöbb autógyár a „zöld-” és az „alternatív üzemanyag”, valamint a „gazdaságosság” fogalma köré rendezi a marketingkampányát. Noha a hibrid autók viszonylag magas ára korlátozza az eladási számokat, a magyar piacon már Honda, Toyota és Lexus hibrid modell is rendelhető. A kettős üzemű hibridek ára jóval magasabb, mint a szokványos gépkocsiké, ezért a gyártók a nagy vásárlóerejű rétegeket célozzák meg új modelljeikkel. Közben a német Daimler felső vezetése ma várhatóan eldönti, hogy megéri-e Kelet-Európába helyezni egyik üzemét. A jelöltek között magyar, román és lengyel városok is találhatók. Az utóbbi két választás a magyarral közel azonos munkaerőköltséget jelentene, de nem csak ez a szempont.