Autópálya-tender: Manipulációt szimatol az ellenzéki párt Szlovákiában
A Mikulás Dzurinda volt kormányfő vezette ellenzéki párt gyanúsnak találja, hogy a nemzetközi pályázaton induló négy társaság közül a Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) három pályázót kizárt. A párt frakcióvezetője, Stanislav Janis arról tájékoztatta a sajtót, hogy a versenypályázat kiírója egyedül a SanToll-Ibertax nevű társaságot hagyta versenyben, jóllehet ez a társaság kínálja a legmagasabb, a többi kínálatnál 6,5 milliárd koronával nagyobb árat.
Lubomír Vázny közlekedési-és távközlési miniszter most először beismerte, hogy az autópályákon, a gyorsforgalmi utakon és az első osztályú utakon alkalmazandó, 3,5 tonnánál nagyobb tengelysúlyú járművek figyelésére alkalmas rendszer beüzemelésére 2009 január elsejétől már semmiképpen sem lehet számítani. A késés akár fél év is lehet, noha, a miniszter szerint a"végeláthatatlan történet" győztesét az első határidő szerint már az idén tavasszal ki kellett volna hirdetni.
Szlovákiában jelenleg matricás rendszer van érvényben, matricát a határállomásokon, a benzinkutaknál és a postahivatalokban lehet kapni.
Egynapos jegyet lehet venni 260 koronáért 3,5-12 tonnás járművekre, illetve 300 koronáért 12 tonna fölötti járművekre.
Egyhetes matrica váltható 150 koronáért 3,5 tonnáig, 1100 koronáért 3,5-12 tonna között, illetve 1200 koronáért 12 tonna fölött.
Egyhónapos kapható 300 koronáért 3,5 tonnáig, 2600 koronáért 3,5-12 tonna között, illetve 3000 koronáért 12 tonna fölött.
Az egyéves jegy 1100 korona 3,5 tonnáig, 13 500 korona 3,5-12 tonna között, és 28 000 korona 12 tonna fölött.
A súlyok rendre pótkocsival együtt értendők.


