Már az akció elején nem volt kapható a hirdetett áru - Félmilliárdos bírság a fogyasztók megtévesztéséért
A nagy áruházláncok, a pénzintézetek, az élelmiszer-kiegészítő „csodatermékek” kifogásolható reklámozási gyakorlata adta a legtöbb dolgot a versenytanácsnak, amely előtt jelenleg több mint félszáz ügy van folyamatban – nyilatkozott a Világgazdaságnak Tóth Tihamér, a versenytanács elnöke.
A legnagyobb bírságot a Crystal Institute Kft., a Flavinárium Zrt., valamint a Dunai és Társa Bt. szenvedte el: összesen 120,5 millió forintot kell kifizetniük a Flavin7-tel kapcsolatos hamis tájékoztatásaik miatt. A nagy áruházláncok rendszeres ügyfelei a GVH-nak. Hiába a súlyos bírság, szinte mindig ugyanazt a versenyjogsértést követik el: kifogásolhatók az árfeltüntetési módszereik, illetve sokszor olyan termékeket hirdetnek újságjaikban, amelyek már az akció elején nem kaphatók, vagy eleve irreálisan alacsony készletre építenek. Az efféle tisztességtelen, vevőcsalogató reklámokat a GVH következetesen üldözi. Legutóbb a Tescót százmillió, az Auchant harmincmillió forint megfizetésére kötelezte.


